معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: میزان فعلی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم رضایت بخش نیست.

عبدالمجید خشنود معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: یک مصوبه‌ای در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده بود.

او افزود: همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت اتفاق خوبی بود و با پیگیری همکاران هیئت علمی و مسئولان وزارت علوم مصوب شد تا افزایشی در میزان حقوق اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شود که این امر محقق شد، اما میزان آن زیاد نبود.

خشنود تصریح کرد: قانون همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت دارای ۲ بخش است که بخش اولیه آن شامل تمامی اعضای هیئت علمی بوده و در اوایل خرداد همه دانشگاه‌ها این بخش را اجرا کردند، اما از آن جایی که بخش دوم آن دارای آئین نامه ویژه‌ای است؛ بنابراین شامل تمامی اعضای هیئت علمی نشده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: نوک پیکان تمامی فعالیت‌های مدیریتی حوزه علم و فناوری دانشگاه‌ها اعضای هیئت علمی هستند که در صورت کاهش حقوق آن‌ها تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و طی سال‌های گذشته این امر بیش از پیش شده است.

خشنود اضافه کرد: همکاران اعضای هیئت علمی از وضعیت فعلی حقوق به هیچ عنوان رضایت نداشته اند و این امر باعث کاهش فعالیت و انگیزه آن‌ها و افزایش مهاجرت آن‌ها شده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بایستی دولت آتی و وزارت علوم با نگرش بهتر مسائل معیشتی و رفاهی اعضای هیئت علمی را در اولویت قرار دهند تا به اینصورت آن‌ها هم با انگیزه بیشتری برای پیشرفت همه جانبه کشور تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
برای نوشته شدن یک مقاله یا پایان نامه یا انجام پژوهش روی یک موضوع، یا طراحی و ساخت یک قطعه یا اختراع یک سامانه، دو نفر زحمت می‌کِشند؛

اولی دانشجو هست که ۹۹/۹ درصد زحمت‌ها روی دوش اون هست.

دومی استاد هست که گاهگاهی اگه میل مبارکشون مایل باشد، از فرایندِ جان کندنِ دانشجوها بازدید می نماید.

اون‌وقت زمانیکه پژوهش به نتیجه برسه، دقیقاً ۱۰۰ درصد امتیاز و ارتقا و افزایش حقوقش مال استاده و دانشجو اگه خوش‌شانس باشه بتونه یه نمره‌ای بگیره. دیگه حتی یه خسته نباشید هم به دانشجو نمیگن. پول و امتیاز و اینا که دیگه هیچی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
استادها فقط نقش دستور دهنده و برنامه ریز رو دارند و از حقوقشون ناراضی‌اند. اون وقت دانشجوی بدبختی که تمام زحمت‌های نوشتن مقاله و پایان نامه و اختراعات و ... بر گردنش هست، هیچ دستمزدی نباید بگیره. واقعیت اینه که اگر هدف ما پیشرفت علمی کشور هست، باید تمام افرادی که زحمت می‌کشند چه استاد و چه دانشجو دستمزد بگیرند. اما الآن ۱۰۰ درصد زحمت نوشتن مقاله‌ها و پایان نامه‌ها و اختراعات و ... بر عهده دانشجو هست، اما پول و امتیازش ۱۰۰ درصد برای استاد هست. واقعاً جای تاسف داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کاش بحث ارزشیابی اساتید، فقط به این حالت ظاهری که الآن هست، نمی‌بود. اگر ارزشیابی استادها جدی‌تر بود، قطعاً نتایج خیلی بهتری از دانشگاه ها و دانشجوها می‌گرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کاش نظارت دقیقی بر عملکرد استادها وجود داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
حقوق استادهای دانشگاه نسبت به درسی که میدن خیلی زیاده. استادها طبق سرفصل‌های وزارت علوم که تدریس نمی‌کنند. بخصوص کرونا هم بهانه ای شده که مثلاً توی سرفصل‌ها نوشته فلان درس باید ۹ فصل تدریس بشه، بعد یک استاد میاد ۲ فصل درس میده و ۴ تا پروژه‌ی بیهوده برای سرگرم کردن دانشجوها میده تا زحمت رو از روی دوش خودش برداره. که البته خیلی اوقات هم، دانشجوها رو مجبور می‌کنند که این پروژه ها رو به مقاله تبدیل کنند که در این حالت هم امتیاز و پول مفتکی توی جیب استادها میره. اینکار واقعاً یه نوع بیگاری کشیدن هست.
واقعاً نمی دونم چرا این بحث پروژهای عملی برای درس‌های تئوری، پیگیری نمیشه؟؟
این یه کار خلاف قانونه. چون برای درس های تئوری، سرفصل تعیین شده و زمانِ هر واحد تئوری متناسب با مطالبِ تعریف شده است، اما استادها برای اینکه زحمت درس دادن رو از دوش خودشون بردارند، پروژه های عملی میدن که حداقل نصف زمان درس‌ها توسط دانشجو پُر بشه و استادها فقط نقش تماشاچی رو داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با اون مدیران بازنشسته بی خیالش بودی چی میگفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دانشگاه آزاد اسلامی از اسمش معلومه که کاملا آزاده آزاد آزاده از هرچی استاندارد و مقررات !
آخرین اخبار