در طرح ساماندهی واحدهای صنفی ۲۱۶ واحد در کهگیلویه و بویراحمد بدون پروانه پلمب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر تیمور موسویان معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت این استان با اشاره اینکه طرح ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه از اول تیر در استان آغاز شده گفت: در این مدت ۲۱۶ واحد بدون پروانه پلمب شده است.

امیر تیمور موسویان افزود: براساس این طرح که با مشارکت اتحادیه های صنفی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف هم اکنون در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه در حال اجرا است تاکنون ۶۴۸ واحد صنفی بازرسی شده است.

او بیان کرد: پیشگیری از فرار مالیاتی، رعایت موازین بهداشتی، ارائه خدمات استاندارد از اهداف اجرای این طرح است.

موسویان با اشاره اینکه فرار مالیاتی، خودداری از رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نداشتن صلاحیت های فردی از جمله پیامدهای نداشتن پروانه فعالیت صنفی است گفت: این طرح نقش مهمی در بهبود خدمات رسانی بازاریان دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند که تا زمان شناسنامه دار شدن تمام واحدهای صنفی این طرح ادامه دارد.

او بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آیین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه و کد رهگیری دریافت کنند.

موسویان گفت: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب، اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و  در نهایت صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.