۵۵ طرح اشتغال‌زا برای مددجویان کمیته امداد منطقه یک یاسوج اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مصیب حیدری رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: در چهار ماهه اول امسال ۵۵ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های متخلف از جمله کشاورزی، خدماتی، صنایع دستی، دامداری و صنعتی برای مددجویان این نهاد حمایتی در منطقه یک یاسوج اجرا شد.

مصیب حیدری سرجمع اعتبار این طرح‌ها را یک میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها مددجویان از درآمد پایدار برخوردار شدند.

حیدری از اعطای تسهیلات کارگشایی به مددجویان هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۷۰ نفر از مددجویان این اداره ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی دریافت کرده‌اند.

او یکی دیگر از سر فصل‌های کاری و اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان را کاریابی برای آنان بیان کرد و افزود: در چهارماهه اول امسال ۱۰ مددجو از طریق مراکز کاریابی و کارفرمایان جذب بازار کارشده‌اند.

حیدری یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال برای آنان دانست و گفت: ۴ هزار و ۷۴۳خانوار از حمایت این اداره برخوردارند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۷۲خانوار عادی و مابقی تبصره ۱۴ هستند.

او به موضوع آموزش مددجویان در زمینه‌های اشتغال اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال مددجویان برگزاری دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و مهارت‌یابی است که در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ نفر از مددجویان در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.