پلیس آمریکا یک نماینده کنگره را به دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، شیلا جکسون، نماینده آفریقایی تبار و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از دستگیری خود حین تظاهرات خبر داد.

بر این اساس، جکسون حین تظاهرات برای حقوق رای دهندگان در بیرون از دفتر سنا توسط پلیس دستگیر شد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من به مبارزه برای حقوق رای دهندگان ادامه خواهم داد. زمان پیشبرد لایحه‌های حق رای دهندگان در مجلس سنا همین حالا است.

دستگیری نمایندگان افریقایی تبار کنگره از سوی پلیس آمریکا سابقه طولانی دارد. تنها در ماه جاری میلادی پلیس ۳ نماینده آفریقایی تبار کنگره را به دلیل اعتراض به نقض حقوق رای دهندگان و نیز مواردی، چون نقض حقوق بشر و نقض حقوق اقلیت‌های نژادی مانند سیاه پوستان دستگیر کرده است.

اعتراض‌ها در آمریکا به نقض حقوق رای دهندگان پس از آن صورت می‌گیرد که جمهوری خواهان در ایالت‌هایی که قدرت را در دست دارند می‌کوشند قوانین مربوط به رای گیری به ویژه حق رای دادن اقلیت‌ها را محدود کنند. این موضوع پس از شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای وی مبنی بر وقوع تقلب رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
مگه نماینده رو هم میشه دستگیر کرد ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بله به شرط اینکه اصلاح طلب نباشه
آخرین اخبار