رئیس اداره برق بم گفت: تعداد ۲۳۶ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در این شهرستان شناسایی و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه صدیقی رئیس اداره برق شهرستان بم با اعلام اینکه دستگاه های غیرمجاز رمز ارز‌ در سطح کشور سبب مشکلات و قطعی شبکه برق شده است، گفت: تعداد ۲۳۶ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز شناسایی و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی در این شهرستان کشف شد.

او افزود: این تعداد دستگاه، بیش از ۵۵۰ کیلو وات مصرف غیر مجاز از شبکه برق بم داشتند که ۲ مورد آن از تعرفه صنعتی و بقیه از اشتراک خانگی بوده است.

صدیقی تصریح کرد: این ۲۳۶ دستگاه غیر مجاز تاکنون خسارتی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شبکه برق وارد کرده اند.

او بیان کرد: این دستگاه‌های استخراج رمز ارز، تاثیر مستقیم بر روی افت ولتاژ دارند و سبب خاموشی‌های پایدار می شوند و به لوازم‌ سایر مشترکان خسارت وارد می کنند.

رئیس اداره برق بم گفت: تا به امروز هیچ گونه مجوزی برای دستگاه استخراج رمز ارز در شهرستان بم صادر نشده است و اگر شهروندان مواردی مشاهده کردند، می توانند به حراست اداره برق و نیروانتظامی اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

صدیقی افزود: تاکنون انشعابات غیر مجازی که از دستگاه‌های استخراج رمز ارز، به صورت غیر قانونی استفاده می کردند، به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شده اند.

او تصریح کرد: با همکاری دادستانی بم از تمام انشعابات کشاورزی، صنعتی و خانگی بازدید صورت می گیرد و با توجه به خاموشی‌های اخیر ضمن برخورد قانونی، متخلفان مشمول جریمه‌های سنگین می شوند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار