مدرسه تابستانه بین المللی دین و سلامت با موضوع روش شناسی مطالعات دین و سلامت از امروز کار خود را در مشهد آغاز کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد آیت الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، در مراسم آغاز به کار مدرسه تابستانه بین المللی دین و سلامت در مشهد، تحقق عملی وحدت با نگاه به تعامل میان حوزه و دانشگاه را کاری ارزشمند خواند و گفت: ارتباط این دو نهاد محرز است. حرکت علمی جمعی و مشترک بین آن دو می‌تواند الگویی برای دیگر نهاد‌ها و مراکز باشد.

او با اشاره به اینکه در این مدرسه رشته تخصصی فقه پزشکی با گرایش دین و سلامت به صورت مشترک میان متخصصان حوزه و دانشگاه طراحی و عملیاتی می شود، افزود: باید دو عرصه پیشگیری و درمان را مدنظر قرار داد و با استفاده از ظرفیت‌های خدمت اجتماعی حوزه علمیه خراسان، تحولی در عرصه دین و سلامت ایجاد کرد.

ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه بقیه الله عج تهران و رئیس گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم به توجه غربی‌ها نسبت به معنویت در بحث سلامت اشاره و از اهتمام و دقت گذشتگان ایران در تعریف معنویت و سلامت در آثار مختلف علمی و ادبی یاد کرد.


بیشتر بخوانید

او افزود: طبق بررسی‌های  انجام شده در غرب، کسانی که سبک زندگی دینی دارند، از طول عمر و سلامت بیشتری برخوردار هستند،  بحث سلامت معنوی در خیلی از دانشگاه‌های دنیا آموزش داده می‌شود در حالی که در مجموعه‌های کشور ما این مسئله دیده نمی‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.