صد‌ها دوچرخه سوار انگلیسی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، مسیر بریستول تا لندن را رکاب می‌زنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمپین «دوچرخه سواری برای فلسطین» در کشور انگلیس، امسال تابستان نیز با طی مسیری طولانی برگزار خواهد شد.

این کمپین از سال ۲۰۱۵ کار خود را شروع کرده و تا کنون موفق شده است بیش از ۶۰ هزار پوند پول برای کمک به کودکان غزه جمع‌آوری کند.

امسال تابستان، این کمپین همچون گذشته مسیری طولانی را دوچرخه سواری می‌کند تا آگاهی جهان را نسبت به فلسطین و مسائل مربوط به آن افزایش دهد. مسیر دوچرخه سواری از بریستول شروع و در نهایت به لندن ختم می‌شود.

افراد شرکت کننده در این کمپین، از روز ۲۹ ژوئیه این مسیر را آغاز کرده اند و روز اول اوت آن را به اتمام می‌رسانند. برگزار کنندگان این کمپین اعلام کرده اند که می‌خواهند از دوچرخه‌سواری برای افزایش آگاهی افراد درباره فلسطین کنند. آن‌ها می‌گویند: «ما با دوچرخه‌سواری همبستگی خود با فلسطینیان را به گوش همه خواهیم رساند.»

فعالان این کمپین می‌‎گویند: «یک کودک فلسطینی و یک کودک صهیونیست را تصور کنید. کودکان صهیونیست همیشه به آب پاکیزه و برق دسترسی دارند؛ حتی اگر در شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی زندگی کنند. این در حالی است که کودکان غزه بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت در روز برق ندارند؛ چرا که ۸۰ درصد آب کرانه باختری را رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.» این گروه همچنین اعلام کرده که سال گذشته ۶۰ هزار پوند پول جمع‌آوری کرده و با آن یک زمین بازی برای کودکان فلسطینی ساخته است.

گفتنی است که هم‌اکنون این دوچرخه سواری در جریان است و روز گذشته به شهر سوئیندول رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار