بحری‌زاده گفت: ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان از طریق جریان سازی فرهنگی از دستاورد‌های کیفی بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تعریف شد که اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» با هدف ارتقاء جامعه‌پذیری دانش‌آموزان بر عهده سازمان دانش‌آموزی قرار گرفت.

او ادامه داد: این سازمان با در اختیار داشتن تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرگزاری دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت‌های مجازی اعم از شبکه شاد و بستر‌های آموزش الکترونیکی و جلسات آنلاین در بستر پلتفرم‌های آموزش مجازی، در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را زیر چتر تربیتی خود گرفت.

بحری‌زاده افزود: بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» برای یک سال تحصیلی طراحی شد و جمعاً شامل ۸۶ برنامه متنوع و ۸۴۶ هفته فعالیت بود که تا کنون ۹۱.۶۴درصد از آن اجرایی شده است. با توجه به ارزیابی اجرای بسیار موفق این بسته تحولی اجرای آن در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد یافت.

او ارتقای نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان از طریق جریان سازی فرهنگی، برقراری ارتباط و تعامل موثر و ساختارمند، تسهیل و تسریع فرآیند مسئله‌یابی و حل آن در فرآیند تعلیم و تربیت با مشارکت موثر دانش‌آموزان، دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضاء و مربیان سازمان، توسعه و تعمیق تشکیلات دانش‌آموزی از طریق جذب و سازماندهی و نگهداشت اعضاء و توسعه و تعمیق فعالیت‌های تشکیلات از طریق فعالیت‌های دانشی، مهارتی و معرفتی و فعالیت‌های خودآموز و تجربه‌محور را از جمله دستاورد‌های کیفی این بسته برشمرد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اضافه کرد: ایجاد تغییر و تحولات رفتاری مطلوب در دانش‌آموزان مشارکت‌کننده بویژه در شاخص‌های تربیتی مندرج در اهداف دوره‌های تحصیلی اعم از خلاقیت و نوآوری، نظم‌پذیری و قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری، نقادی، پرسشگری و مطالبه‌گری از دیگر دستاورد‌های کیفی اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.