رییس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه نصب یک هزار و ۵۵۰ شیر هیدرانت در سطح این کلانشهر در مرحله اجرایی است، گفت: در حال حاضر شیراز از لحاظ جانمایی و تعداد شیر‌های هیدرانت فعال در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که اغلب به دلیل بی‌احتیاطی افراد روند رو به رشدی در شهر‌ها داشته است و استفاده از آب اصلی‌ترین راه اطفای حریق بوده، اما با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی زمانی که حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی در شهر رخ می‌دهد عوامل زیادی ممکن است دست به دست هم دهد تا در روند امدادرسانی به موقع و صحیح اختلال ایجاد شود که مهم‌ترین آن‌ها ترافیک، معابر کم عرض و باریک و تجمع شهروندان است.

او افزود: راه‎‌های مختلفی وجود دارد که بتوان در زمان وقوع حریق نخستین اقدام را به منظور جلوگیری از گسترش آن انجام داد، یکی از آن‌ها نصب شیر‌های آب ایستاده آتش‌نشانی (هیدرانت) است.

قانع با بیان اینکه نصب یک هزار و ۵۵۰ شیر هیدرانت در سطح شهر شیراز در مرحله اجرایی است، اظهار داشت: در حال حاضر این کلانشهر از لحاظ جانمایی و تعداد شیر‌های هیدرانت فعال در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه شیر‌های آتش نشانی (هیدرانت) برای تأمین آب مورد نیاز جهت اطفای حریق و آبگیری تانکر خودرو‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: شیر‌های هیدرانت از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر شیراز در همه مناطق شهرداری با فاصله استاندارد نصب شده اند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به شرایط حساس منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز و نگاه ویژه این سازمان به آن، تصریح کرد: به دلیل عدم تردد خودرو‌های عملیاتی در برخی نقاط بافت تاریخی، تا کنون تعداد ۱۰۰ شیرهیدرانت نیز در این منطقه نصب شده تا بتوان در کمترین زمان ممکن بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

او افزود: شیر‌های آتش نشانی به منزله استقرار دائم خودرو اطفایی بوده که در سرعت عمل نیرو‌های آتش نشانی در زمان وقوع حوادث و اقدام به‌موقع جهت حفظ جان و مال شهروندان حاضر در این نقاط، بسیار مؤثر است.

قانع درمورد تعداد شیر‌های آتش نشانی نصب شده در کلانشهر شیراز گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ دستگاه شیر آتش نشانی در نقاط مختلف شهر شیراز وجود دارد که این تعداد برابر با سطح توصیه شده استاندارد‌های جهانی نیز است و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و به منظور توسعه این تجهیزات، با همکاری شرکت آبفا تعداد ۲۵۰ دستگاه دیگر در معابر شهر شیراز جانمایی شده است و همکاران ما روزانه در حال نصب شیر‌های جدید هستند که در آینده‌ای نزدیک تعداد شیر‌های آتش نشانی فعال در سطح شهر به عدد یک هزار و ۵۵۰ خواهد رسید.

این مقام مسئول همکاری سازمان آب و فاضلاب شیراز را برای انجام این اقدام، مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: رشد نصب شیر‌های هیدرانت در سال‌های اخیر با همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز روند خوبی داشته است و این احساس مسئولیت از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی کلانشهر شیراز قابل تقدیر است.

قانع مدعی شد که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز یکی از سازمان‌های برتر کشور در خصوص تهیه و نصب شیر‌های آتش نشانی است.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز خطاب به شهروندان عنوان کرد: رانندگان باید حریم ۱۵ متری از تابلو شیر‌های آتش نشانی را رعایت کرده تا در مواقعی که فضا برای امدادرسانی مناسب نیست، آبگیری مجدد خودرو‌های آتش نشانی با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار