آستان قدس ۹۴۹ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان شمالی خریداری کرد

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: شرکت کشاورزی آستان قدس امسال ۹۴۹ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری کرد درحالیکه خشکسالی و نبود باران موثر تولید آن را به حدود یک سوم سال زراعی گذشته کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی  با بیان اینکه خرید محصول دانه روغنی کلزا توسط آستان قدس به صورت تضمینی انجام شد گفت: کشاورزان محصول خود را به سه مرکز خرید آشخانه، بجنورد و شیروان تحویل دادند.


بیشتر بخوانید 


او افزود: پارسال کشاورزان خراسان شمالی  بیش از سه هزار تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید داده بودند که امسال علاوه بر خشکسالی و کاهش بارندگی، سرمازدگی نیز باعث کاهش راندمان تولید این محصول شد.

او گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان است و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت شد.

رمضانی با بیان اینکه با توجه به سرانه مصرف روغن در کشور و برای کاهش ‏وابستگی‌های مربوط به واردات روغن، سیاست وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از کشاورزان برای کشت و تولید این محصول است، گفت: بدین لحاظ قیمت خرید تضمینی این محصول امسال  نسبت به پارسال از رشد یک و نیم برابری برخوردار است. ‏

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.