قربانی گفت: در بحث آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع باید سیاست‌های پیشگیرانه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  قربانی دادستان اراک در جلسه حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: یکی از مسائلی که باید متناسب با زمان در دستور کار باشد در بحث پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع است که باید اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی پیشگیرانه و برخورد با افراد مسبب آتش سوزی قاطع باشد.

قربانی افزود: در جلسه امروز عمده موارد و‌مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت بحث طرح پیشگیرانه و صیانت و حفاظت از اراضی ملی به دنبال اجرایی شدن کامل طرح کاداستر در استان بود.

او اضافه کرد: از دیگر مسائل، اجرای قاطع احکام و قلع و قمع نسبت به افرادی است که ساخت و ساز غیر مجاز داشتند که باید با هماهنکی دستگاه‌های اجرایی و... در دستور کار باشد.

دادستان اراک در خصوص طرح کاداستر هم گفت: طرح کاداستر به این معنی است که حد و مرز اراضی ملی را برای مردم مشخص می‌کند و اراضی ملی در اختیار اداره منابع طبیعی به عنوان دستگاه متولی قرار داده شده و اراضی دولت راتثبیت و سند مالکیت را صادر می‌کند.

او بیان کرد: استان مرکزی به طور کامل نسبت به تثبیت اراضی ملی استان اقدام کرده است و به طور قطع مهمترین اثر این طرح مشخص شدن حد و مرز بین اراضی ملی و مردمی است که با اقتدار برای حد اراضی ملی، از تصرف جلوگیری می‌شود.

سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این خصوص گفت: پلیس به عنوان یگانی در کنار متولیان اراضی ملی به جهت اعمال قانون برای رفع تصرفات غیرقانونی در اجرای ماده ۱۰ قانون اراضی ملی قرار دارد.

سردار مفخمی افزود: پلیس وظیفه حمایت و جلوگیری از تصرفات را دارد و همچنین اگر تصرفی رخ داد پلیس اقدامات لازم جهت تخریب را انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی و سیاست‌های اصلی در راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی موضوع رفع تصرفات اراضی ملی و جلوگیری از این تصرفات است و متصرفین باید بپذیرند که زیر چتر اطلاعات پلیس امنیت قرار خواهند گرفت و برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار