وزارت خارجه کره شمالی اقدامات انگلیس در منطقه آسیا-اقیانوسیه را زمینه ساز تشدید تنش‌ها در منطقه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی استقرار دائمی دو ناو جنگی انگلیس در منطقه آسیا-اقیانوسیه را تحریک آمیز خواند.

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی اظهارات اخیر وزیر دفاع انگلیس مبنی بر تلاش پیونگ یانگ و پکن برای به انزوا کشاندن سئول و توکیو و ایجاد تهدیدات دریایی را مورد انتقاد قرار داد. بنا به گفته این دیپلمات کره شمالی، این اقدامی تحریک آمیز علیه پیونگ یانگ است و انگلیس با تقویت حضور نظامی خود در منطقه به وخامت اوضاع دامن می‌زند.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد این اقدام تنها منجر به مقاومت شدید کشور‌های منطقه و تنش در شرایط حساس منطقه‌ای خواهد شد.

منابع نظامی و رسانه‌های چین همزمان با اعزام یک ناوهواپیمابر سلطنتی انگلیس به دریای جنوبی چین، به این کشور هشداری برای اقدام متقابل صادر کردند. انگلیس برای اولین بار ۲ ناوشکن و ۲ ناوچه سلطنتی خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر خواهد کرد. این تجهیزات قرار است به ژاپن بروند در میان راه توقفی در هند، سنگاپور و کره جنوبی هم داشته باشند تا در نهایت رزمایشی نظامی را با متحدان خود برگزار کنند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نیز با اشاره به این اقدام نوشت: «اقدامات انگلیس در دریای جنوبی چین بسیار خطرناک است. اگر لندن در تلاش برای ایجاد حضور نظامی در منطقه‌ای با اهمیت ژئوپولیتیک باشد، وضعیت موجود به هم می‌ریزد و اگر در این میان اقدامی علیه چین انجام شود شکست آن‌ها را به همراه خواهد داشت.»

وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرده بود برای شرکت در تمرینات نظامی با متحدان خود مستقیم و سریعترین مسیر را طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار