سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه کرونا شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به این شرایط، برنامههایی در نظر گرفته شد تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و یکی از اصلی ترین این روش ها بهره گیری از آموزش مجازی به ویژه در بستر شاد بود.
او ادامه داد: این روش در نظام تعلیم و تربیت قالب شد البته که در همان گام های اولیه دریافتیم که ۳۰ درصد دانشآموزان دسترسی به این شبکه را ندارند بنابراین طرح هدایت را راه اندازی کردیم تا بر این اساس امکان پوشش تحصیلی برای تمام دانشآموزان میسر شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه تهیه شده است که این تعداد با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و کمک های مردمی بوده است همچنین بیش از ۲۵۰۰ تبلت به کمک ایفای مسئولیت های اجتماعی از سوی استانداران تعهد شد.
حسینی تصریح کرد: این طرح گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت در نظام تعلیم و تربیت شد همچنین تداوم آموزش و عدالت آموزشی را به دنبال داشت چراکه نبوده تبلت در این شرایط به منزله نمودی از جلوه خشن بی عدالتی آموزشی است.
او اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ میلیارد تومان ویژه تامین تبلت در نظر گرفته شد ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم، اگر سه میلیون دانش آموز دسترسی کامل به شبکه شاد نداشتند اما از تحصیل محروم نبودند و از طریق روش های گوناگون مانند درسنامه، آموزش حضوری و انفرادی تحصیلشان را ادامه دادند اما طبیعی است که مهمترین و کیفی ترین آموزش در دوران کرونا از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد بوده است.
استفاده از ظرفیت سیستمهای مدارس برای آموزش مجازی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی اظهار کرد: بهره گیری از سیستم های مدارس ظرفیت دیگری بود که استفاده کردیم، حدود ۶۰۰ هزار سیستم در مدارس داشتیم و برای دانش آموزانی که در مناطق محروم قرار هستند به کار گرفته میشود.
او ادامه داد: علاوه بر آن ۱۰ میلیون سیم کارت دانش آموزی توسط وزارت ارتباطات به دانش آموزان داده می شود و این سیم کارت ها ضمن آنکه به دانشآموزان دسترسی میدهد از محتوا هم صیانت میکند تا آنها از آسیبهای فضای مجازی دور بمانند.
انتهای پیام/