فیلم مستند از ایثارگری معلمان عشایر گیلانی در دوران کرونا به نویسندگی و کارگردانی همایون رضایی‌زاده ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم مستند با عنوان "این پایان راه نیست" با روایتی جدید از ایثارگری معلمان عشایر در دوران کرونا، به نویسندگی و کارگردانی همایون رضایی‌زاده، کارشناس ارشد جامعه شناسی و مستندساز جوان گیلانی تهیه و تولید شد.

زمان پیش تولید، تولید و تصویربرداری این فیلم در اوایل شیوع بیماری کووید ۱۹ و مابقی آن در زمستان ۹۹ ضبط شد و در بهار ۱۴۰۰ مراحل فنی مانند تدوین و صداگذاری آن به مدت ۳۴ دقیقه به پایان رسید.

فیلم مستند "این پایان راه نیست" با حمایت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه و تولید شده است.

این فیلم برای اکران در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی آماده نمایش است و نخستین اکران عمومی آن نیز در قالب جشنواره خواهد بود.

"این پایان راه نیست" روایتگر تلاش و همت ۲ معلم در طبیعت بکر روستا‌های عشایری و دورافتاده گیلان در روز‌های بحران کرونا است که تعطیلی مدارس و تحصیل دانش‌آموزان برای آن‌ها دغدغه شده و در فکر راه حل هستند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند به دلیل نبودن امکانات در روستا مانند دسترسی نداشتن به تلفن همراه پیشرفته و اینترنت، همچون همیشه مسیر روستا را طی کنند تا به تدریس دانش آموزان در فضای باز با رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

عومل تولید این فیلم مستند عبارتند از:

نویسنده، طراح و کارگردان: همایون رضایی‌زاده، تصویربردار: مهدی (پارسا) کریمی، تدوین: حمید فنایی، صدابردار و مدیر تولید: شهریار رضایی‌زاده، صداگذار: عرفان ابراهیمی، تحقیق و پژوهش: همایون رضایی‌زاده، تصحیح رنگ و نور: رضا تیموری، عکاس: حسام جمشیدی، تهیه‌کننده: الله‌کرم رضایی‌زاده.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.