ماموستا رستمی گفت: امیدواریم با سرکار آمدن دولت سیزدهم و با توجه به چشم انداز و برنامه‌های دولت مردمی شاهد رفع مشکلات جامعه و حرکت هرچه بیشتر کشور به سمت توسعه و آبادانی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سنندج، اظهار کرد: هر جا که ذکر و یاد پروردگار وجود داشته باشد رحمت و برکت خداوند بر آن نقطه سرازیر خواهد شد.

اوخاطرنشان کرد: انسان با ایمان و متقی نزد پروردگار داری جایگاه والایی است و به هر میزان که ایمان محکم‌تر باشد منزلت والاتر خواهد بود.

امام جمعه سنندج با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت سیزدهم، اظهار کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود به اهمیت رفع مشکلات معیشت مردم و توجه به جامعه و تحقق عدالت اجتماعی به معنی کامل تاکید کردند و این نشان می‌دهد مهمترین دغدغه دولت سیزدهم رفع مشکلات مردم مهمترین دغدغه دولتی مردمی است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: امیدواریم با سرکار آمدن دولت جدید و با توجه به چشم انداز و برنامه‌های دولت مردمی شاهد رفع مشکلات جامعه و حرکت هرچه بیشتر کشور به سمت توسعه و آبادانی باشیم.

او با بیان اینکه بومی‌گزینی و استفاده از نیرو‌های متخصص و توانمند در استان‌ها از دیگر نکاتی است که دولت مردمی به آن توجه خواهد کرد، گفت: آرزمند هستیم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

امام جمعه سنندج در ادامه به خدمات ثبت احوال در ثبت احوالات نفوس گریزی زد و گفت: از تلاش‌های این مجموعه خدوم که نقش مهمی در زندگی بشریت دارند تقدیر می‌کنیم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه هم گریزی زد و اظهار داشت: در قرآن در مورد تمام زوایای زندگی از مسائل دینی، اجتماعی، سیاسی و ... بیان شده است.

او تصریح کرد: قرآن کریم بهترین و کامل‌ترین برنامه برای زندگی انسان‌هاست و توجه به دستورات آن انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

امام جمعه سنندج افزود: قرآن خدمت به جامعه را همواره مورد تاکید قرار داده و می‌فرماید که به دنبال روزی حلال بروید حتی اگر در دورترین نقاط کره زمین و حتی فرسنگ‌ها زیر خاک باشد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه علم و علم‌آموزی از دیگر نکات مهمی است که در قرآن کریم به آن تاکید شده است، گفت: علمی ارزشمند است که در اختیار جامعه بشری باشد.

او تصریح کرد: علمی که زمینه از بین بردن و کشتار مردم، نابودی جامعه بشری و زیست محیطی و ... را به دنبال داشته باشد چه ارزشی می‌تواند داشته باشد.

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه علم باید در خدمت تولید و توسعه و آبادانی باشد، گفت: برای دستیابی به چنین علمی به فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص) باید هر نوع سختی را متحمل شد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه قرآن بزرگترین مرکز برای رسیدن به سعادت است، خاطرنشان کرد: قرآن مایه شفا و رحمت برای ایمان داران است و هدایت دهنده جامعه بشریت است.

او اظهار کرد: گلزار رسول خداوند تبارک و تعالی هرگز خاموشی ندارد و تا روز قیامت همیشه روشن است و برای این کره خاکی و جهان بشریت رحمت است.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: پیغمبر اسلام (ص) انسانی است که خداوند بر حضرتش احترام گذاشته و درب‌های بهشت با دستان مبارک حضرت گشوده و امت ایشان نخستین امتی است که وارد بهشت خواهد شد.

او با بیان اینکه نماز و روزه به تنهایی مهم نیست، گفت: توجه و خدمت به هم نوع و گام برداشتن در مسیر رفع مشکلات دیگران از وظایف اصلی هر انسان مسلمان است.

ماموستا رستمی افزود: امت رسول اکرم باید برای تمام جامعه بشریت نمونه باشد و هرآنچه را برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بخواهد.

او با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام بزرگترین الگو و اسوه برای تمام بشریت است، اذعان کرد: اگر ۱۰۰‌ها رکعت نماز بخوانیم، ولی در وجودمان رحم و مهربانی وجود نداشته باشد نمازی که می‌خوانیم ارزش ندارد، چرا که نماز باید انسان را به سوی رحمت و مهربانی هدایت و از سیاهی و ظلمت دور کند.

ماموستا رستمی به کشت و کشتار مسلمانان به دست دشمنان اسلام در برخی از کشور‌ها گریزی زد و گفت: امیدواریم به برکت الطاف پروردگار و وحدت جهان اسلام شاهد ریشه کن شدن تمام ظالمان و حاکم شدن امنیت بر دول اسلامی و جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.