اجرای پویش سراسری خرید امن در بام ایران

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: در پویش سراسری «خرید امن» به کاربران فضای مجازی و شهروندان نحوه صحیح خرید اینترنتی آموزش داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شیوه صحیح خرید و افزایش سطح آگاهی‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری‌های اینترنتی در پویش سراسری «خرید امن» برای کاربران فضای مجازی و شهروندان در حال اجراست.

او افزود: جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خرید‌های امن آنلاین از مهم‌ترین اهداف برگزاری این پویش است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: شیوع کرونا منجر به افزایش خرید‌های اینترنتی شده است بنابراین آموزش راه‌های یک خرید اینترنتی امن ضروری است.

او گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از موقعیت پیش‌آمده و با ایجاد سامانه‌های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده با تبلیغ فروش کالا‌ها و خدمات موردنیاز مردم با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و با جلب اعتماد مشتریان، پس از دریافت وجه تعیین‌شده، کالا و اقلام سفارش داده‌شده را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند و یا با کلاه‌برداری اقلام تقلبی را برای متقاضیان می‌فرستند.

عسگری ادامه داد: شهروندان باید هشیار باشند و فریب تبلیغات دروغ را نخورند و سفارش‌ها کالا و اقلام مورد نیاز خود را فقط از سامانه‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند چرا که هوشیاری مردم در خرید‌های اینترنتی، مانع پیشروی کلاهبرداران در فضای مجازی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار