یک وب سایت آمریکایی اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی به بهانه مبارزه با داعش تاکنون ۱۳ هزار غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، وب سایت آمریکایی «Responsible State Crack» در گزارشی افشا کرد نیروی هوایی ائتلاف بین‎‌المللی به سرکردگی آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹۰ تن از غیرنظامیان عراق و سوریه را کشته‌ است.

در این گزارش آمده است: ائتلاف بین‌المللی تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ هزار پرواز انجام داد تا عناصر گروه‌های تکفیری را هدف قرار دهد، اما بعد از سال ۲۰۱۹ این ائتلاف کمتر از ۲ درصد در جنگ شرکت داشته است با این حال همچنان به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه حضور دارد.

این وب سایت آمریکایی در ادامه افزود: تنها آمریکا نزدیک به ۳۵۰۰ نیروی نظامی در عراق و سوریه دارد، ولی بنابر اعلام مقامات آگاه، فرانسه، انگلیس و بلژیک بیشترین حمله به مواضع داعش را داشته‌اند، اما آن‌ها نیز هیچ مدرکی ارائه نداده‌اند. این منبع اضافه کرد: طرفداران حضور ائتلاف در کشور‌هایی مثل عراق، سوریه و مالی برای بقای این نظامیان در سرزمین‌های مختلف استدلال‌هایی را ارائه می‌دهند، ولی باید دانست که این حضور بدون غرامت نخواهد بود.

با وجود تاکید نیرو‌های امنیتی و مقاومت عراق بر اینکه توانایی مقابله با گروه‌های تکفیری را دارند، ولی نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا همچنان بر حضور خود در این کشور اصرار می‌ورزند.

مقامات سوریه نیز بار‌ها اعلام کردند حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک این کشور غیر قانونی بوده است و باید سریعا سوریه را ترک کنند، اما با این حال نظامیان آمریکایی بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده و بار‌ها نفت و غلات این کشور را دزدیده و از عناصر تروریستی داعش برای ایجاد هرج‌ومرج در عراق و سوریه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار