کارشناس هواشناسی گفت: از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را در اغلب نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه طی سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های مازندران، البرز، قزوین، تهران و همچنین  برخی نقاط استان های اردبیل، آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی شاهد رگبار باران رعدو برق و وزش باد خواهیم بود گفت: در کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، شمال وشرق خوزستان، ارتفاعات استان کرمان و هرمزگان  به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این وضعیت را  امشب در برخی نقاط استان های کرمانشاه و ایلام نیز خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناشی توضیح داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود. در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

او یادآور شد: از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما را در اغلب نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

ضیائیان درباره آب وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود.  بیشترین دمای هوای پایتخت به ۳۷ درجه و کمترین آن به ۲۷ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار