مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه استان خبر داد.

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ماه محرم به عنوان مهم‌ترین مناسبت مذهبی مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

او افزود: هر سال با اجرای طرح بصیرت عاشورایی نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در زمینه عزاداری امام حسین (ع) در جامعه احساس می‌شود و امسال نیز بقاع متبرکه آماده عزاداری برای امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در جهت اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغین در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۳۱ مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: از ۳۱ مبلغ ۱۲ نفر اعزامی از قم هستند و ۱۹ نفر از مبلغین خراسان جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان طی ماه محرم بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

او به هدف برگزاری این طرح اشاره کرد و ادامه داد: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفین است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی گفت: در این طرح مراسم احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص اجرای شب شعر حسینی عنوان کرد: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم خطر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

او گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود، با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.