رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار نوآموزان سیستان وبلوچستان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم حجتی نسب رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی ادامه داد: نوبت دهی سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه برای سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت «پادا» به نشانی pada.medu.ir انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در این سامانه نام‌نویسی کردند که سنجش افزون‌بر ۲۶ هزار نفر از نوآموزان تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

حجتی نسب شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

وی افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اُتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار