مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان:

مراسم ماه محرم در فضای باز برگزار می شود

احمدی گفت: مراسم محرم در استان زنجان با همکاری مردم و مسئولان با رعایت دستورالعمل ها و در فضای باز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام احمدی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان  بابیان اینکه برگزاری عزاداری محرم بارعایت بهداشت و فرهنگ‌سازی امکان پذیر است، گفت: مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر با رعایت فاصله گذاری، استفاده‌ی همگان از ماسک و اصول بهداشتی قابل برگزاری است.

او افزود: بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان زنجان داریم که با هماهنگی و همکاری در کنار رعایت دستورالعمل بهداشتی می‌توان عزاداری باشکوهی برگزار کرد.

احمدی ادامه داد: با همکاری تمامی ارگان‌ها عزاداری ها در فضای باز برگزار خواهد شد، اما تحقق این مهم در سایه همکاری و هماهنگی مردم در کنار مسئولان امکان پذیر است.

قنبری استاد حوزه و دانشگاه هم بااشاره به اینکه باید واقعه‌ عظیم کربلا را به خوبی بشناسیم، افزود: ویژگی کربلایی امام حسین(ع)حق طلبی و عدالت است که اجزای آن را نمی‌توان از هم جدا کرد.

او بااشاره به اینکه در سایه این درک و معرفت می‌توان فهمید که تمام صحنه کربلا یک حقیقت زنده و پویا است، ادامه داد: هر نمونه‌ای که بشر به آن به عنوان الگو نیاز داشته باشد را در کربلا می‌توان یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.