معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی تفاوتی مسئولان و مردم موجب شد تا موج پنجم به این شدت شیوع پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: این موج همانند موج‌های قبلی است، ولی از لحاظ تعداد بستری پیش بینی می‌شود که افزایشی باشد، همانگونه که در استان روز به روز شاهد افزایش شمار بیماران بستری هستیم.

او با بیان اینکه هنوز آمار مرگ و میر در کردستان بالا نیست، اضافه کرد: انتظار داریم میزان مرگ و میر بر اثر کرونا تغییر چندانی نداشته باشد، هرچند در برخی استان‌ها این آمار بالا است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این موج در استان هنوز در یک سوم اول خود قرار دارد، افزود: فرصت لازم برای کنترل بیماری وجود دارد به شرطی که مسئولان و مردم با جدیت به پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند.

 قادری با اشاره به اینکه هر جا که تجمعی با حضور بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر در فضای بسته باشد، میزان سرایت بیماری رشد فزاینده‌ای خواهد داشت، یادآور شد: باید تجمعات به هر صورت ممکن کم شده و در کنار آن افزایش استفاده از ماسک در تمام اماکن عمومی الزامی شود و فعالیت رستوران‌ها و مکان‌هایی از این دست، حتما بیرون بر شود که اگر این اقدامات انجام شود، کنترل موج پنجم کار سختی نخواهد بود.

او به فعالیت ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: در صورت افزایش سهم واکسن استان، آمادگی افزایش این مراکز تا ۱۶ مرکز را داریم، ضمن اینکه تاکنون ۱۳ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.