سنجش بیش از ۱۴ هزار نوآموز کردستانی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۴ هزارو ۵۰۰ نفر نوآموز کردستانی غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش استان در زمینه پوشش سنجش جزو ۵ استان برتر کشور قرار گرفته است.

اوافزود: ۱۷ پایگاه سنجش در استان از تیرماه امسال شروع به فعالیت کرده اند که در این مدت، ۱۹ هزار نفر در سامانه نوبت گیری ثبت نام کرده اند.

رنجبر با بیان اینکه تا کنون از این تعداد نوآموز، ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته اند افزود: ۴۸ درصد از کل جمعیت کلاس اولی‌ها مورد ارزیابی قرارگرفته و نتایج آنان در سامانه سنجش ثبت شده است و سایر نوآموزان نوبت گیری شده تا پایان شهریورماه امسال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است گفت: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، تشخیص جایگاه دقیق آموزشی کودکان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش است.

رنجبر گفت: کلیه عوامل اجرایی شاغل در پایگاه‌های سنجش به دلیل حساسیت موضوع و ارتباط مستقیم با نوآموزان و والدین آنان واکسینه شده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.