سرپرست اداره کل مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: گران بودن هزینهٔ تملک زمین در خیابان توحید و وجود تاسیسات زیرزمینی مناسب، زمینه را برای احداث پارکینگ زیرسطحی فراهم کرد.

جمشید لقایی سرپرست اداره کل مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانی باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: احداث پارکینگ نیاز به در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و محدودیت‌های تاسیسات زیرزمینی دارد؛ در رابطه با خیابان توحید، قرار گرفتن تمام این مسائل کنار یکدیگر موجب احداث پارکینگ زیرسطحی شد.

او همچنین در رابطه با پایان اجرای پارکینگ زیرسطحی توحید افزود: مدت زمان تکمیل این طرح حدود یک سال تخمین زده شده است، اما بالا رفتن و تغییرات قیمت مصالح، موجب زمان‌بر شدن پایان این طرح توسط پیمانکار خواهد شد.

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین در رابطه با چگونگی تشخیص نیاز هر منطقه به پارکینگ، اظهار داشت: سال ۹۶ طی جلسه‌ای همراه با متخصصان دانشگاه صنعتی، تعداد پارکینگ مورد نیاز مردم در محدوده حلقه دوم شهری برآورد شد.

لقایی در بیان عوامل مهم در انتخاب نوع پارکینگ خاطرنشان کرد: وجود مترو، تاسیسات زیرزمینی، هزینه تملک زمین و تازه ساخت بودن خیابان، از جمله عوامل تاثیرگذار بر سطحی یا زیرسطحی بودن پارکینگ است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.