زلمای خلیل زاد برای اعمال فشار بر طالبان و توقف حملات این گروه در افغانستان به قطر سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با هدف فشار بر گروه طالبان برای متوقف ساختن حملات خود در افغانستان به دوحه سفر کرد.

این وزارتخانه مدعی شد واشنگتن با هدف کاستن از تنش در افغانستان، بر نمایندگان کشور‌های منطقه نیز فشار وارد می‌کند. حاضران در نشست دوحه نیز با هدف رسیدن به راهکاری برای توقف درگیری در افغانستان فشار‌هایی وارد خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد هدف از دیدار‌ها در دوحه این است که فشار وارد شود تا کشور‌ها حکومتی را که با زور در افغانستان به قدرت می‌رسد به رسمیت نشناسند.

پیشتر نیز جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری خود گفت: شرایط در افغانستان در مسیر درست حرکت نمی‌کند. اعتراف می‌کنیم که طالبان از نظر میدانی پیشرفت‌هایی داشته است، اما نیرو‌های افغان قدرت لازم را برای مقابله با طالبان دارند. مسئولیت دفاع از مردم افغانستان با نیرو‌های این کشور است.

جان کربی با بیان اینکه با نگرانی‌های مجامع جهانی درباره اوضاع افغانستان همراهیم، افزود: درباره اوضاع افغانستان به رایزنی با مقامات پاکستان ادامه می‌دهیم، نگرانی خود را از اینکه پاکستان در مناطق مرزی به پناهگاهی برای طالبان تبدیل شود اعلام کرده ایم. از کشور‌های همسایه افغانستان می‌خواهیم در پی پیچیده‌تر کردن اوضاع این کشور نباشند. ما نیز تا حد ممکن با حملات هوایی به حمایت هایمان از نیرو‌های افغان ادامه می‌دهیم.

چند روز قبل، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور داد بمب افکن‌های بی-۵۲ و هواپیما‌های تهاجمی اسپکتر مجهز به توپ، مواضع طالبان در افغانستان را هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مواضع طالبان رو بمباران نکرد؛ بیمارستان و مدرسه ی افغانی هارو با خاک یکسان کرد!
آخرین اخبار