از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد‌های تولیدی در استان کرمانشاه تعلیق و ابطال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد ممنوع است گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، نساجی و چرم، ساختمانی و شیمیایی صادر و تمدید شده است.

محمود رضا نیازی اطلاع از کمیت و کیفیت فرآورده‌های تولیدی را از اهداف نمونه برداری و بازرسی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا در سال جاری، بیش از ۵۴۰ بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی تحت پوشش نیز انجام شده است.

او در ادامه گفت: همچنین از ابتدای سال جاری مطابق با طرح اجرای هماهنگ استاندارد کشور (طرح طاها)، بیش از چهار هزار بازرسی از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در سطح استان صورت گرفته است.

محمود رضا نیازی افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از عرضه و فروش محصولات فاقد نشان استاندارد انجام شده است تا در هر زمانی که نیاز باشد اقدامات حقوقی وقضایی برای متخلفین اعمال شود.

نیازی از شهروندان خواست درهنگام خرید، کد ده رقمی روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ بصورت رایگان ارسال کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.