عضو شورای شهر تهران گفت: دولت قبلی در ابتدای کارش قول داد که ۱۷ هزار اتوبوس به شهرداری‌ها تحویل می‌دهد که از این مقدار حتی یک دستگاه هم تحویل داده نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اظهار کرد: به نظر من گزارشات آقای هاشمی باید تفکیک دوره‌ای داشت، در دوره مدیریت دکتر هاشمی جهش لازم اتفاق افتاد و عقب ماندگی‌ها با همکاری پرسنل حمل و نقل به سرانجام رسید و بخشی از نگرانی‌ها رفع شد.

وی ادامه داد: دولت قبلی در ابتدای کارش قول داد که ۱۷ هزار اتوبوس به شهرداری‌ها می‌دهد که از این مقدار حتی یک دستگاه هم تحویل داده نشد، در شرایط کرونایی هم اعلام کردند که ۵ هزار دستگاه اوتوبوس می‌دهیم، اما باز هم هیچ اقدامی انجام نشد که نشان دهنده بی توجهی مفرط به نیاز‌های اساسی مردم است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: من خواهشم این است که این موضوع را پیگیری کنیم و اتفاق خوبی رخ دهد، زیرا زمان نداریم در بخش واگن هم ۵۰۰ واگن هم به دلیل دلایل تعمیراتی فعال نیستند که نگرانی جدی ما است.

هاشمی گفت: اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، احداث مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان، ساخت خیابان کامل، برنامه‌ریزی جهت اجرای مسیر اتوبوس برقی در خیابان جمهوری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه کیفی خطوط مترو شامل تکمیل دسترسی‌ها، تکمیل هواکش‌ها، تکمیل پست‌های برق، تکمیل راه‌های دسترسی از طریق نصب پله‌برقی و آسانسور و اورهال ناوگان مترو، خرید مستقیم اتوبوس توسط شهرداری، بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این دوره مدیریت شهری انجام‌شده است.

وی گفت: وضعیت مالی شرکت بهره برداری مترو بسیار نگران کننده است، اعتبارات تعیین شده از سال ۹۷ تاکنون نه تنها که محقق نشده بلکه کاهش هم داشته و باید ردیف‌های پیش بینی شده اصلاح شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: ۶۳۰ دستگاه واگن مذاکره شده، ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده است لازم است کمیته‌ای ویژه تشکیل و با بانک مرکزی و دولت مذاکره شود، پیشنهاد می کنم تامین واگن مترو در بسته‌های کوچکتر عملیاتی شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی باید توسعه پارکینگ طبقاتی و مکانیزه و ساماندهی بار و کالا هم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار