معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش آموزان استان برای ورود به پایه دهم باید انتخاب رشته تحصیلی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۸.۵۷ درصد دانش‌آموزان پایه دهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل می‌شوند.

او افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی استان، امسال برای ادامه تحصیل در پایه دهم باید انتخاب رشته تحصیلی داشته باشند و سهم هنرجویان پایه دهم شاخه فنی و حرفه‌ای ۱۱.۹۸ و هنرجویان پایه دهم شاخه کاردانش ۱۶.۵۹ است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: به منظور گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش احداث فضا‌های آموزشی مناسب برای ارائه آموزش مهارت‌های کارگاهی، تخصیص اعتبار مالی لازم برای خرید تجهیزات آموزشی مطابق با استاندارد‌های تعریف شده و تربیت و جذب نیروی متخصص برای آموزش دروس تخصصی مورد نیاز است.

او گفت: برای رسیدن به این برنامه به احداث ۱۲۰ فضای هنرستانی نیاز است.

عسگری تصریح کرد: تعداد ۱۲۵ هنرستان، مراکز فعال فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان هستند و ۷۱ هنرستان مستقل فنی و حرفه‌ای و کاردانش، ۲۶ هنرستان فنی و ۴۵ هنرستان کاردانش، ۹ هنرستان فنی ضمیمه و ۴۵ هنرستان کاردانش ضمیمه در استان فعال است.

او اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۴ رشته در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و ۵۳ رشته در شاخه کاردانش در استان پذیرش دانش‌آموز دارند.

عسگری بیان کرد: در سال‌های گذشته سهم آموزش نظری بسیار بیشتر از سهم آموزش مهارتی بود و بیشترین سهم در شاخه نظری را رشته علوم انسانی در استان با ۵۲.۳۲ درصد، علوم تجربی با ۳۵.۶۱ درصد، علوم ریاضی با ۱۰.۰۳ درصد و معارف اسلامی با ۲.۰۴ به خود اختصاص داده است.

او افزود: در راستای تعادل بخشی بین رشته‌های تحصیلی و کاهش سهم رشته‌های انسانی و تجربی و افزایش سهم ریاضی در میان رشته‌های شاخه نظری در دستور کار قرار دارد تا با هدایت درست و صحیح دانش‌آموزان رشته تحصیلی براساس علاقه و توانمندی دانش‌آموزان انتخاب شود.

عسگری اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنرستانی می‌توانند در رشته‌های خود یا رشته‌های دیگر براساس قوانین جاری وارد دانشگاه شده و مراحل ادامه تحصیل را طی کنند، افزود: تحت تاثیر قرار گرفتن عوامل مختلف از جمله تبلیغات، شنیده‌ها و واقعیت‌های موجود در جامعه و یا چشم و هم چشمی گرایش دانش‌آموزان به سمت برخی رشته‌های تحصیلی از جمله تجربی بالا رفته است.

او ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۲۱۳هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار