دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مقایسه با پیک چهارم کرونا در استان خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در پیک پنجم کرونا، بدلیل کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی افراد و همچنین شیوع کرونا دلتا، موارد مبتلا به کرونا  در سطح استان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: در پیک پنجم کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی در مقایسه با پیک چهارم کرونا کاهش پیدا کرده و تنها ۵۵ درصد شیوه نامه ها رعایت می‌شود.

شریف زاده تصریح کرد: از ۵۵۰ تخت بیمارستانی ۴۵۵ تخت اشغال است، همچنین ۳۵ بیمار به صورت بستری موقت هستند که برای دریافت دارو به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند و همچنان روند افزایش موارد بستری ادامه داشته باشد می‌تواند وضعیت کرونا در استان را خطرناک تر کند.

او با اشاره به این که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تا ۷۵۰ تخت قابل افزایش است بیان کرد: در مرکز استان احتمال این که نیاز به راه اندازی بیمارستان صحرایی وجود داشته باشد بسیار کم است.

شریف زاده گفت: افراد بالای ۶۰ سال استان می‌توانند بدون نیاز به دریافت نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.