مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح نذر سلامت۲ با حضور اعضای جوانان هلال احمر در ایام سوگواری محرم به منظور حفظ سلامت عزاداران در سراسر استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع کرونا به منظور انسجام بخشی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم طرح نذر سلامت۲ با مشارکت اعضای جوانان اجرایی شده است.

او افزود: این طرح از ۱۸ تا ۳۰ مرداد به مدت ۱۳ روز در سطح هیئت های بزرگ استان در قالب تیم‌های ۵ نفره اعضای جوانان هلال احمر در حال برگزاری است.

رضایی بیان کرد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران توسط اعضای جوانان آموزش دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، تب سنجی و ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکرد‌های مهم این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در این طرح همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، غربالگری افراد دارای علائم بیماری کرونا در ورودی هیئت‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

او با اشاره به اولویت سلامت مردم و مشارکت پرشور خیرین در این ایام، درخواست کرد: متولیان هیئت‌های مذهبی تلاش کنند بخشی از نذروات به سمت تهیه اقلام بهداشتی هدایت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.