مدیر اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مذهبی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی در دست تهیه و تدوین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری مدیر اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی در استان اظهار داشت: سند چشم‌انداز توسعه گردشگری مذهبی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی در دست تهیه و تدوین است.

او با اشاره به اینکه ۱۰۱ امامزاده در استان در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت شده است افزود: توسعه گردشگری مذهبی در استان نیازمند توسعه زیرساخت‌های مناسب است.


بیشتر بخوانید


امیری اضافه کرد: در استان گردشگری طبیعی در حال توسعه است در صورتی که به گردشگری مذهبی توجه نشده است و مقالات و کار‌های پژوهشی در استان در این حوزه وجود ندارد و نقش بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در گردشگری استان کمرنگ است.

او به کمرنگ بودن فعالیت‌های عمرانی و گردشگری در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون طرح جامع توسعه امامزاده حلیمه و حمکمیه خاتون در شهرکرد در دست اجراست.

امیری به اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حاشیه بقاع متبرکه در قالب طرح شمیم خدمت نیز اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با محوریت بقاع متبرکه است و تاکنون در دوره گوهر تراشی زمینه اشتغال برای ۲۵۰ نفر از مردم استان فراهم شده است.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی و کشت گل محمدی، طرح‌های دامپروری در حاشیه بقاع متبرکه و همچنین موقوفات استان در راستای اشتغالزایی و تولید، توانمندسازی و مهارت آموزی گفت: رفع مشکلات مردم، توانمندسازی افراد بیکار و کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه، ایجاد شغل و درآمد برای آن‌ها و تقویت و تکیه بر حس خودباوری و ایجاد حس نشاط در جامعه، تقویت فرهنگ تعاون، همکاری وهمدلی از اهداف اجرای طرح شمیم خدمت است.

امیری اضافه کرد: این طرح با مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی، جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی و خیران و بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات در دست اجراست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار