درسه ماهه نخست امسال بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال زکات در قالب زکات واجب، مستحب، فطریه و کفاره در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس شورای زکات چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای زکات و اقامه نماز استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: درسه ماهه نخست امسال بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال زکات در قالب زکات واجب، مستحب، فطریه و کفاره در استان جمع‌آوری شد.

او افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری شده ۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال نقد و ۳۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال غیرنقدی بوده است.


بیشتر بخوانید


هاشمی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۴۰میلیون ریال زکات واجب، ۱۷ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال زکات مستحب و ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات فطریه و ۳۹۷ میلیون ریال کفاره در استان جمع آوری شد اضافه کرد: زکات‌ها در همان محلی که جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع شده است.

او، با اشاره به نقش تبلیغات و فرهنگسازی در حوزه زکات در استان ادامه داد: کمیته تبلیغ و فرهنگسازی زکات در استان تشکیل شده است و فراخوان نخستین جشنواره زکات با موضوع نقش زکات در خانواده نیز از طریق استانداری به ادارات استان ارسال شده است.

هاشمی گفت: هم اکنون براساس اطلاعات بانک اطلاعاتی، موثرین زکات در استان ۴۲۸ عامل و ۹۲ نفر مُبلغ زکات در استان همکاری دارند و از سوی شورای زکات استان برای آن‌ها حکم و کارت صادر شده است.

او افزود: در استان ۸۲ مُبلغ زکات فعالیت دارند و در مجموع بیش از ۱۳ میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری با همکاری مبلغان زکات بوده است.

هاشمی اضافه کرد: زکات جمع‌آوری شده در سه سرفصل درمان، معیشت و تحصیل نیازمندان هر محل در کمترین زمان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.