تعداد کرونایی‌های المپیک توکیو از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

نتایج تست کرونای ۲۵ نفر دیگر از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک توکیو مثبت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو روز یکشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به طور رسمی به پایان رسید، اما افراد مرتبط با این بازی‌ها همچنان درگیر کرونا هستند.

کمیته برگزاری بازی‌ها امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نتیجه تست کرونای ۲۵ نفر دیگر از افراد مرتبط با این بازی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

بر اساس این گزارش به این ترتیب مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در المپیک توکیو از ابتدای ماه جولای تا به امروز به ۵۱۱ نفر رسید.

از این ۲۵ مورد جدید ۲۰ نفر ساکن ژاپن بوده اند. علاوه بر این در بین مبتلایان جدید سیزده نفر پیمانکار المپیک توکیو، هفت نفر پرسنل مربوط به بازی‌ها، دو نفر کارمند کمیته برگزاری توکیو، دو نفر از اعضای رسانه‌ها و یک نفر هم از داوطلبان بودند.

پنج نفر از پرسنل مربوط به بازی‌ها ساکنان ژاپن نبودند.

بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک بیش از ۶۷۵ هزار آزمایش از افراد مرتبط با بازی‌های المپیک توکیو به عمل آمده و میزان ابتلا به کرونا در طول بازی‌ها در حد ۰.۰۲ درصد بوده است.

کمیته المپیک آلمان روز دوشنبه اعلام کرد سوزان وایدمان یکی از مسئولان تیم رشته دهگانه این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و مجبور است دو هفته دیگر در ژاپن بماند تا این که اجازه سفر به کشورش را دریافت کند.

حدود ۲۹ ورزشکار از جمله سام کندریکس، قهرمان پرش با نیزه جهان، پس از مثبت شدن تست کووید ۱۹ در ژاپن، مسابقات خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادند. ورزشکاران دیگری (مانند جان رحم گلف باز شماره یک جهان) هم بودند که قبل از سفر به ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بازی‌های پارالمپیک توکیو هم از روز ۲۴ آگوست آغاز می‌شود و ورزشکاران مانند بازی‌های المپیک روزانه مورد آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.

توکیو امروز ۴۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش کرد و میانگین ابتلای هفت روزه نسبت به هفته قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار