مقامات بلاروس در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور، هرگونه پروژه و مذاکره برای بازگرداندن اعتماد بین دو کشور را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه بلاروس در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید علیه این کشور از سوی آمریکا اعلام کرد مینسک (پایتخت بلاروس) هرگونه پروژه و مذاکره برای بازگرداندن اعتماد بین دو کشور را رد می‌کند.

سخنگوی این وزارت خانه در این خصوص افزود: بلاروس که پیشتر فیشر را سفیر خود در آمریکا انتخاب کرده بود بعد از این تحریم‌ها از انجام این کار پشیمان شده است.

او اضافه کرد: به آمریکا پیشنهاد می‌دهیم دیپلمات‌های خود در مینسک را تا اول ماه آینده به پنج تن کاهش دهد.

دو روز پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی را امضا کرد که به موجب آن، اقداماتی جدید با هدف آنچه مجازات کردن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس خوانده شده، به اجرا در می‌آید. به نوشته رویترز، این در حالی است که آمریکا در حال افزایش فشار‌ها علیه دولت لوکاشنکو در هماهنگی با انگلیس و کاناداست.

بر پایه این گزارش، آمریکا که در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس تلاش دارد تا لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را به تقلب در آن متهم کنند، قرار است تا بزرگترین دور تحریم‌های خود را تا به امروز علیه اشخاص و نهاد‌هایی در بلاروس اعمال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار