تجلیل از پیرغلامان حسینی در زنجان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت:به مناسبت ایام محرم پیرغلامان حسینی در زنجان مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نظری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم سازمان فرهنگی برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی کرده که یکی از مهمترین این برنامه‌ها سیاه‌پوش شدن شهر زنجان است.

او  شعار امسال محرم را "پایتخت شور و شعور حسینی، لک لبیک حسین" عنوان کرد و افزود: امیدواریم برنامه‌ها آنطور که شایسته پایتخت شور و شعور حسینی است، اجرا شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان برنامه تجلیل از پیرغلامان را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی در ماه محرم اعلام کرد و گفت: در این برنامه از ۶ پیرغلام زنجانی تجلیل خواهد شد.

او الگوسازی برای جامعه به ویژه جوانان مداحی که تازه وارد این عرصه شده اند را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم از وجود این پیر غلامان در زمینه شعرشناسی، اخلاق و نوع فعالیت برای مداحان جدید استفاده کنیم.

نظری بابیان اینکه پیرغلامان بیرق‌های عزای امام حسین (ع) را با نفس‌های خود زنده نگه‌داشته‌اند، گفت: نسل امروز هر چه از دستگاه امام حسین (ع) دارد بواسطه وجود همین پیرغلامان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.