نمکی با تاکید براینکه همکاری بسیج با وزارت بهداشت در تاریخ خواهد ماند، گفت: طرح شهید سلیمانی ملزوماتی نیاز داشت تا موفق‌تر جلوه‌گر کند.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان پزشکی در جلسه مشترک سپاه، بسیج و وزارت بهداشت در جهت ارتقای سطح طرح شهید سلیمانی از مجموعه بسیج برای همراهی کردن این وزارت خانه برای مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و اظهار داشت: بسیج از نخستین روز‌های این راه سخت که یک مصیبت جهانی در اوج تحریم بود ما را تنها نگذاشت و همراهی کرد.

وی تاکید کرد: همانطور که ملت بزرگ ایران روزگار دفاع مقدس را از یاد نخواهیم برد؛ طرح مزین به نام شهید سلیمانی به خاطر خدمت گسترده‌ای که انجام داد که با همکاری و هم‌اندیشی در سازمان بسیج شکل گرفت در تاریخ خواهد ماند.

وزیر بهداشت به تاثیرات طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در طرح شهید سلیمانی دو برکت همراهی و همدلی عزیزانی که تجربه دفاع مقدس را داشتند که مبانی حرکت آن‌ها بسیجی و جهادی بود وجود داشت. ضمن اینکه این طرح با نام شهید سلیمانی مزین بود که همین مسئله نیز مبارک است که در اوج تنگ دستی و تحریم رقم خورد.

نمکی افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد کسانی در حالی که تحمیل کننده سبک زندگی کشور‌های عقب‌مانده منطقه بر ما بودند؛ اما در بحث مبارزه با کرونا ما را با کشور‌های اروپایی مقایسه می‌کردند.

وی گفت: در طول هشت روز بیش از هزار پرواز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استان‌های مختلف و کشور‌های منطقه به مشهد صورت گرفته و این یعنی اینکه عده‌ای کار را رها کرده‌اند درحالی که همگی از ما انتظار دارند.

وزیر بهداشت به همدلی و وفاق وزارت بهداشت با سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اتفاقات امروز کرونا لحظه به لحظه پیش‌بینی شده بود. دستاورد ما و بسیج طی پنج گام نمونه است. ما قرار بود قرنطینه را جدی بگیریم و ۱۳۰ هزار تخت در این جهت آماده کرده بودیم؛ اما نتوانستیم کسی را به قرنطینه ببریم درحالی که در دنیا محدودیت‌ها با کمک نیرو‌های نظامی صورت گرفت.

نمکی با تاکید براینکه ما از همراهی کار بهداشت درمان و فرهنگی در کنار فشار برای اعمال قرنطینه محروم بودیم، گفت: ما خواستار اعمال جریمه برای عدم استفاده از ماسک بودیم درحالی که امروز شاید متهم به کم کاری باشیم و نقصان ما در این روند قدرت فشار بود.

وزیر بهداشت به اهمیت تاب‌آوری نظام سلامت در جریان کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مباحث اقتصادی و در جهت تامین نظام سلامت، پشتیبانی و حمایت نشدیم.

وی از تولید کیت آزمایش کرونا تا مرز ۱۳۰ هزار عدد خبر داد و عنوان کرد: امروز ۴۶۰ مرکز آزمایش کرونا در کشور راه‌اندازی شده است و ماهانه ۳۶۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه می‌شود.

نمکی با تاکید براینکه طرح شهید سلیمانی ملزوماتی نیاز داشت تا موفق‌تر جلوه‌گر کند، گفت: در مواجه با کرونا گام‌های علمی و منطقی برداشته‌ایم. بخش‌های دیگر کشور باید ماشین تولید بیمار کرونایی را خاموش کنند وگرنه زیر این بار متوقف می‌شویم.

وی گفت: کرونا یک پدیده اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که مناسبات جهان را تغییر خواهد داد و دوران پس از کرونا از دوران کرونا مهم‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
عملکرد افتضاح جنابعالی در زمینه کرونا هم تا همیشه تاریخ ماندگار شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
کی دوره نمکی تموم میشه راحت بشیم از دیدنش؟
آخرین اخبار