اعزام کاروان پارالمپیک کشورمان به توکیو با شعار توکل، تلاش و افتخار

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: شعار کاروان ایران در پارالمپیک توکیو توکل، تلاش و افتخار است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو ورزش، هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: نام ۶۲ ورزشکار برای اعزام به مسابقات پارالمپیک توکیو نهایی شده است و ورزشکاران از هفته آینده در هشت گروه به ژاپن اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای کاروان ۱۲۶ نفر است که ۶۲ ورزشکار، ۲۱ عضو کادر فنی، ۲۷ نفر پزشک، فیزیوتراپ، مترجم و سرپرستان تیم‌ها و ۱۷ نفر از رسانه‌های مختلف در هشت گروه به توکیو اعزام می‌شوند و در شش گروه به کشور بازمی‌گردند.

سرپرست کاروان پارالمپیک کشورمان بیان کرد: دوم شهریور مراسم افتتاحیه پارالمپیک برگزار و ۱۴ شهریور مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود.

وی افزود: کاروان کشورمان در قالب ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراتکواندو، وزنه برداری، جودوی نابینایان، تیراندازی، دوچرخه سواری، تیر و کمان و دو و میدانی به توکیو اعزام می‌شود.

رضایی اظهار کرد: ما حدود صد سهمیه داشتیم، اما دلیل کسب سهمیه اعزام نبوده است و کاروان به صورت کیفی اعزام می‌شود. انتطار داریم دو سوم کاروان با مدال بازگردند، چون فقط چهار گروه اعزام می‌شوند که عبارت اند از گروه‌های رنک یک، دو و سه جهان و قهرمانان آسیایی که در سال آینده در مسابقات پاراآسیایی شرکت می‌کنند.

سرپرست کاروان پارالمپیک کشورمان گفت: پیش بینی ما کسب ۲۸ مدال است. یک مدال تیمی که شامل ۱۲ نفر است و حدود ۳۹ نفر شانس مدال آوری در کاروان ایران را دارند.

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در هشت دوره قبلی پارالمپیک شش بار قهرمان و دو بار نایب قهرمان شده است و رنک یک جهانی را دارد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر قهرمان آسیا و چهارم جهان است و امیدواریم برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

رضایی در پایان گفت: شعار کاروان توکل، تلاش و افتخار است؛ یعنی توکل به خدا و ائمه اطهار (ع)، تلاش ایرانی و افتخار برای مملکت عزیزمان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار