طیبی گفت: یکی از مشکلات موجود در صنعت نبود آزمایشگاه های مرجع است که به علت عدم تجهیزات لازم نمی توانیم تست ها را انجام دهیم.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اشتغال‌های خانگی اظهار کرد: اشتغال‌های خانگی به ویژه برای جوانان و بانوانی که مسئول درآمد زایی خانواده هستند، ایجاد شده است.

او افزود: استعداد بانوان در اشتغال‌های خانگی سنجیده می‌شود و با آموزش‌های مناسب و مکرر در صورت لزوم به صورت حرفه‌ای فعالیت خواهند کرد.

طیبی تصریح کرد: این بانوان برای اینکه بازار‌های پیوسته‌ای داشته باشند به یک سری از برند‌های معروف متصل می‌شوند و در خانه محصولات را تولید می‌کنند و به کارخانه می‌فرستند؛ بنابراین این کار در ۳۱ استان کشور به شیوه موفقیت آمیزی انجام شده است و همه این مسائل به دلیل این بوده که نشان دهیم توانایی انجام کار‌های بزرگ در کشور وجود دارد و مدیران ما با اتکا و باور به توانایی‌های خود باید به گسترش و توسعه آن اقدام کنند تا اقتصاد دانش بنیانی که مورد نظر است، تحقق پیدا کند.

رئیس جهاددانشگاهی کشور درباره ساخت موتور‌های هیدرولیکی گفت: موتور‌های هیدرولیکی در صنعت حفاری‌های جهت دار و افقی استفاده می‌شوند و بسیاری از مخازن نفتی ما به صورتی است که باید شیوه افقی حفاری کنیم و گفتنی است که این موتور‌ها در داخل تولید نمی‌شدند و ما دو سایز از آن‌ها را تولید کردیم و در حال حاضر آماده فیلتس هستیم.

او ادامه داد: یکی از مشکلات موجود کشور در حوزه صنعت این است که آزمایشگاه‌های مرجع نداریم و به علت عدم تجهیزات مناسب نمی‌توانیم تست‌ها را انجام دهیم. به هر حال وقتی مته‌ای را برای اولین بار می‌سازیم باید یک حفار آن را تست کند که می‌تواند دولتی، نیمه دولتی یا خصوصی باشد و با انجام ریسک بایستی به استفاده از مته ما اقدام کند.

رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: همواره می‌گویند این ریسک وجود دارد که وفتی مته‌ای برای اولین بار ساخته می‌شود، بشکند که در اینصورت به معنای این است که تعمیرات جزئی صورت گیرد و هزینه‌های زیادی برای رفع آن وجود دارد، در صورتی که وجود آزمایشگاه‌های مرجع در کشور باعث می‌شوند که تست‌ها را در درون آزمایشگاه‌های خود انجام دهیم و به پس انداز کردن زمان بپردازیم.

طیبی افزود: برای مثال، در حال حاضر برای یکی از نمونه‌ای مته ساخت جهاددانشگاهی حدود ۹ ماهی می‌شود که منتظر هستیم تا یک شرکت حفاری کننده با سازنده مناسب به ویژگی سخت برسد و به استفاده از مته ما اقدام کند و گفتنی است که در این مدت فرصت‌های خوبی را از دست داده ایم.

برخی‌ها می‌گویند که به کیفیت تولید محصول داخلی اعتماد نداریم

رئیس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: همچنین یکی از دلایلی که باعث عدم استفاده از مته‌های ما شده این است که سازندگان می‌گویند به کیفیت اولین محصول تولید داخلی اعتماد ندارند؛ بنابراین باید آزمایشگاه‌های مرجع را داشته باشیم تا کارفرما بتواند با انجام تست‌های مربوطه به استاندارد‌های داخلی راه پیدا کند و در صورت صدور گواهی دیگر نگرانی از آن بابت نداشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار