با توجه به افزایش دما در کشور و عدم بارندگی کافی، ناترازی تولید و مصرف برق موجب محدودیت تامین برق در ۳ بخش مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط صنعت برق کشور در ۲ ماه گذشته افزایش یافته است و نا ترازی تولید و مصرف برق زمینه نارضایتی‌های گسترده‌ای را در ۳ بخش مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی به وجود آورده است.

محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: روز گذشته مصرف برق کشور معادل ۵۶ هزار و ۶۷۶ مگاوات بوده که این رقم امروز به ۵۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است؛ به طوری که مصرف برق نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: در ساعات اوج مصرف امروز، مصرف برق در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، یزد، فارس، هرمزگان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و کلانشهر‌های مشهد و شیراز از حد مجاز بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: فردا نیز دمای هوا پایدار خواهد بود و به همین دلیل خواستار همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف هستیم.

متولی زاده افزود: امسال بعد از گذشت ۱۰ سال شاهد اوج مصرف برق در شب هستیم.

تصویر زیر مقایسه میزان نیاز مصرف برق در دهه دوم سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ (مگاوات) را نشان می‌دهد.

افزایش ناترازی ۱۰ درصدی مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰+ جدول

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار