مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از ممنوعیت کشتار دام در معابر عمومی، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در ایام محرم در استان خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو و تب مالت و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، کشتار دام در معابر عمومی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود؛ لذا مردم از کشتار دام در ایام محرم در معابر عمومی و هیئت‌ها خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه کشتار دام در معابر عمومی جرم محسوب می‌شود، افزود: با افرادی که خلاف قانون عمل کنند به شدت برخورد خواهد شد.

اصغرزاده اظهار کرد: کشتارگاه‌های استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ الی ۱۴ آمادگی همکاری با مردم و هیئت‌ها را دارند و در صورت لزوم بعد از ظهر‌ها هم کشتار در کشتارگاه‌ها انجام خواهد شد.

نظارت ۴۴ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در دهه اول محرم

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: امسال در ایام محرم ۱۶ اکیپ ثابت و ۲۸ اکیپ سیار با حضور ۱۶ دامپزشک، ۴۱ بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ ناظر شرعی کار نظارت و بازرسی بر کشتار دام را در کشتارگاه‌های استان بر عهده دارند.

او با بیان اینکه در ایام عید قربان امسال، بیش از ۴ هزار دام سبک و سنگین با همکاری مردم در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است افزود: دام‌ها در کشتارگاه ابتدا توسط دامپزشک معاینه می‌شوند و پس از کشتار با حضور ناظران شرعی و بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد نگهداری شده و سپس تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.