رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یکی از اهداف مدل تعالی افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای جایگاه شورا‌های حل اختلاف است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: مدل تعالی روشی نظام مند جهت سنجش و بهبود عملکرد، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها و نیز شناسایی و تعیین شورای حل اختلاف برتر است و باید به بهترین شکل در مجتمع‌ها اجرایی شود.

او در ادامه افزود: کاهش ورودی پرونده‌ها، جلب اعتماد عمومی مردم به شورا‌های حل اختلاف و رضایت ارباب رجوع از جمله محور‌های مدل تعالی مجموعه شورای حل اختلاف استان است و ما باید به این مدل اشراف لازم را داشته باشیم.

باوی تصریح کرد: این مدل باید به صورت دقیق مطالعه و علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای باید در تحقق آن تلاش فراوانی صورت بگیرد.

بحرانی معاون رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اجرای صحیح این مدل تعالی در مجتمع‌های شورای حل اختلاف سراسر استان، می‌توان به کیفیت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین رضایت مردم گام‌های اثربخشی برداشت.

او افزود: در جهت کاهش تعداد مراجعین به مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان باید سامانه‌های مختلفی ایجاد و راه اندازی شود تا بدون حضور مراجعین بتوانیم پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

بحرانی بر استفاده از ظرفیت داوری و میانجی گری در بحث مدل تعالی تاکید کرد و بیان داشت: علاوه بر مطالعه گسترده نحوه اجرای صحیح مدل تعالی باید پس از شناسایی راهکار‌های مناسب، در این امر از ظرفیت داوری و میانجی گری استفاده و کارگروه‌ی متناسب با برنامه‌ها و فعالیت‌های آن تشکیل و راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.