دبیر انجمن خودروسازان گفت: بر اساس استاندارد‌های اجباری کشور ممکن است برخی از خودرو‌ها استاندارد لازم را نگیرند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر نحوه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی و اینکه آیا خودروسازان می‌توانند خود اقدام به قیمت گذاری خودرو کنند؟ گفت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی را دارد اما متاسفانه اکنون زیر قیمت تمام شده نرخ تعیین می کند.

او گفت: زیان خودروسازان بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است. ما می‌گوییم باید از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنند و اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آمار تولید خودروسازان و کاهش تولید برخی از خودرو‌های داخلی و اینکه آیا برخی از خودرو‌های داخلی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده دیگر حضور ندارد، قرار است از خط تولید خارج شود؟ گفت: این جزئیات باید از خودروساز پرسیده شود، اما آنچه مسلم است خودروسازان سعی می‌کنند خودرو‌های جدید به بازار عرضه شود، به طور مثل اکنون خودروسازان خودرو‌های جدید تارا و شاهین را به بازار عرضه می کنند.

او ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های اجباری کشور ممکن است برخی از خودرو‌ها استاندارد لازم را نگیرند و از خط تولید خارج شوند. این ادعا وجود ندارد که ۲۰۶ استاندارد لازم را ندارد، اما به هر ترتیب برنامه هر شرکت را تولیدکننده مشخص می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه خودرویی را تولید کند.


بیشتر بخوانید


دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به چرایی فروش بیشتر خودرو‌های جدید مانند راناپلاس و دنا پلاس نسبت به گذشته، گفت: وقتی شورای رقابت زیر قیمت تمام شده برای خودروسازان قیمت تعیین می‌کند، بهتر است که خودرو‌های گران‌تر را پیش فروش کنند تا کمتر زیان ببینند.

نعمت بخش تشریح کرد: ایران خودرو سال گذشته متوسط روی هر خودرو ۳۵ میلیون تومان زیان کرد در صورتی که اختلاف قیمت با بازار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است. متاسفانه سیستم قیمت گذاری معیوب است که امیدواریم در دولت جدید برای این سیستم تصمیم جدید بگیرند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در دولت قبل متاسفانه شهامت تصمیم گیری برای قیمت خودرو وجود نداشت و امیدوارم در دولت جدید تصمیم درستی برای قیمت گرفته شود. نباید اینطور باشد که خودروساز با زیان بفروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۰۰:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ایول دمتون گرم که با این همه ضرر که روی هر ماشین میدید بازم تولید میکنید و هوای مردم را دارید

من و این همه خوشبختی محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
شما که می گویید ضرر کردیم چرا جلوی واردات خودرو را می گیرید نمی گذارید ماشین وارد کشور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب در هردو کارخانه رو گل بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
نسازید تا ضرر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
ما موندیم چطور خرج خانواده رو بدیم ،،،


الان سه ساله ی تفریح نبرمشون.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
انتقاد شدید همه ملت ازدروغ خوردرو سازها درمورد زیان خواستن تعطیل شدن دوخودروساز وآزادی واردات خودرو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
خب اگه زیان میکنین درست نکنین لابد میخاین قیمت آزاد بفروشن همین الانشم چندین برابر کردین حالتون خوش نیست کدوم زیان مگه خودرو چقد برا کارخونه تمام میشه که زیان میکنین پژو 30 ملیونی را میدین 140ملیون بازم زیان میکنین آقا مردم راضی به زیان شما نیستن
Japan
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
ما نفهمیدیم اینا چطور حساب می‌کنند خودرو سازی که محصولات خودشو انبار می‌کنه و نمی فروشه از کجا باید سود کنه 43هزار دستگاه خودرو رو نفروختند توی پارکینگ گذاشتند ضرر حسابش میکنند خودرو ساز زیان ده برای چیه تعطیل کنید بره سراغ کارش ملت هم فکری به حال خودشون بکنند داستان اینه که هرچقدر پول رشوه دادند به وزارت صمت رو چند صد برابر حساب میکنند و میکشند روی بقیه حساب کتابهاشون خودرو سازهای ما کارخونه های متعدد چیپس و پفک دارند که بهتر اداره کردند تخصص اینها همینه خودرو میسازن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
آفرین راست میگه بابا راضی به ضرر نیستیم جمع کنین
Iran (Islamic Republic of)
Ebiram
۱۰:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اگر واقعا یه سر سوزن عدالت بخواد برقرار بشه بایستی در کارخونه های خودروساز داخلی رو تخته کنن،خودرو سازی که چندین دهه سابقه داره ولی هنوز در حال و زیان دهی هستند چه امیدی میخواد باشه؟چرا تو کل خاور میانه فقط تو کشور ما اصرار بر اینه که خودرو سازی باید داخلی باشه و مردمش آشغال سوار بشن؟چرا نباید ملت ایران مثل همین ملتهای دوروبرشون ماشینهای استاندارد و به روز سوار بشن؟
وقتی نمی‌تونید و خودتونم میگید زیان ده هستن دیگه چرا ادامه میدید؟انحصار تا کی ؟قرار نیست که ۸۰میلیون نفر به خاطر بیکاری چند هزار نفر شاغل در خودروسازی تا ابد جون و سرمایه ی خودشونو بریزن دور.تنها راه اینه که واردات خودرو کاملا آزاد بشه و خودروسازی ایرانی واسه ماشینایی که وارد میشن قطعات و خدمات پس از فروش ارائه بدن،اینجوری هم مردم ماشین درست حسابی سوار میشن هم کارگرا بیکار نمیشن،فقط من مطمئنم یه سری هستن که عمدا این کارو نمیکنن چون تا زمانی که این آشغالا رو بدن دست مردم اینام نونشون تو روغنه..‌.به امید روزی که همه مردم ایران ماشینایی در شآن خودشون بتونن سوار شن
France
علی
۰۳:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
۲۰۶ از خط تولید خارج نشده بلکه درخواست بالایی از طرف مردم داره باعث شده رانا و دنا و شاهین رو دست کارخونه باد کنه با این شگرد میخوان بازار رو به سمت رانا و دنا سوق بدن با هر ترفندی شده بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
جلو ضرر رو از هرجا بگیرید منفعته...هرچه زودتر درشو تخته کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تابوتهای متحرک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر قرار باشه پژو پارس ۵۰۰ میلیون تومان بشه . ماشین از خارج وارد بشه بهتر است . تا کی باید مردم تاوان سو مدیریت مسئولین رابدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
206 تیپ 2 اصلا به درد نمیخخوره خصوصا باایرانیزه شدنش حالاتیپ 5 بازتواین اوضاع مملکت قابل تحمله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یعنی قیمت رو بدن دست نمایشگاهی ..مثلا ساینا میشه ۳۰۰میلیون تومن ..پارس تی یو۵ میشه ۸۰۰میلیون..یا حصرت عباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به درک که خودروساز ضرر میکنه . مگه ما چقدر حقوق میگیریم و چند سال باید پول جمع کنیم که خودروی داخلی زشت و بی کیفیت رو بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خود خودروسازان دلالی میکنن بعد صحبت زیان خودروسازان رو مطرح میکنن پس کی به فکر مردم و مصرف کننده هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر منصفانه و علمی و بر اساس تجارب و مستندات بخواهید بررسی کنید واقعا ادامه کار خودروسازان با تولید خودروهایی با کیفیت پایین ، تکنولوژی قدیمی و نهایتا فروش آنها با ضرر های هنگفت !!! اصلا عاقلانه نیست ضمن اینکه بخاطر فروش این محصولات ، مردم می بایست برای خرید خودروهای وارداتی ، قیمت هایی چندبرابر قیمت جهانی را پرداخت نمایند . پس بهتر است بساط شان را جمع کنند و به کار دیگری بپردازند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
کیفیت خودروها رو افزایش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
دولت اگر دولت مردمی باشد در کارخانه های شما را باید گل بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۶:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خود مردم به هم دیگه رحم نمیکنن،دیگه از اینا چه توقعی دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
در کجا دنیا یک شرکت تولید کنند و وارد کننده و نظارت کننده و واسطه گر و پیش فروش یک ساله بدون سود و ایجاد لاتاری و انحصار مطلق برایش فراهم است ولی باز هم ضرر می کند عجایب جهان لطفا به ۸ تغییر دهید،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
با اینکه هر بار خودروسازان خودروها را گران میکنند،باز هم ادعای ضرر وزیان میکنند.آیا واقعا این خودروهای بی کیفیت با این قیمتهای بالا می ارزند.چراهیچ کس ،یکبار برای همیشه جلوی این خودروسازان را نمیگیرد تا دست از گرانی های مکرر بردارند؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر اینقدر زیان دارن میدن در کارخونه رو ببندند . ما هم خوشحال میشیم .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر اینقدر زیان دارن میدن در کارخونه رو ببندند . ما هم خوشحال میشیم .
-
مصطفی
۱۱:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مگر بازار باید تعیین کند قیمت خودرو چقدر باشد بازار که دست دلالان است هرچه بخواهند قیمت می گذارند .
آخرین اخبار