رادیو صبا در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با ویژه برنامه «فصل شیدایی» با مخاطبان همراه و همدل می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «فصل شیدایی» عنوان ویژه برنامه روز تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) و یارانش است که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تقدیم مخاطبان می‌شود.

این ویژه برنامه با موضوعات مرور آیین‌های عزاداری در محرم و مقتل خوانی راهی آنتن می‌شود.

«فصل شیدایی» با مرور خاطرات از آیین‌های عزاداری در محرم از زبان مردم، پخش نوحه‌ها و صدا‌های ماندگار در عزای امام حسین (ع)، مقتل خوانی و مرور واقعه‌ی عاشورا همراه و هم نوای مخاطبان می‌شود.

انسیه شمس‌اللهی تهیه‌کننده و نویسنده این برنامه گفت: «فصل شیدایی» یک ویژه برنامه‌ ترکیبی با محوریت مرور آیین‌های عزاداری در فرهنگ ایرانی است که در دو قسمت روز‌های تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) تقدم مخاطبان می‌شود. قسمت اول که روز تاسوعا، با بیان خاطرات مردم از عزاداری در ماه محرم سال‌های گذشته پخش می‌شود و مجری هم از چنین فضایی صحبت می‌کند و صدا‌ها و نوا‌های خاطره انگیزی از محرم می‌شنویم که یادآور مراسم سنتی عزاداری در فرهنگ ایرانی است. قسمت دوم برنامه در روز عاشورا با تمرکز بر مقتل خوانی و پخش مصاحبه و گزارش‌های مردم مقتل از نگاه مردم روایت می‌شود.

فصل شیدایی با اجرای محمد امرایی و گزارشگری شیما شیرازی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه بیست و هفتم و بیست هشتم مرداد ساعت ۱۰ صبح راهی آنتن صبا می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.