به گفته یک متخصص داخلی واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی به ویژه سالمندان بهترین راهکار مقابله با عوارض شدید ابتلا به کروناست.

بهنام مرادبیگ متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  علت ترس از واکسن در طیف سنی سالمندان اظهار کرد: با توجه به تبلیغات اشتباهی که در مورد واکسن صورت گرفته است، بسیاری از سالمندان نسبت به تزریق واکسن مردد و بدبین شده اند؛ زیرا واکسن‌های متعددی از شرکت‌های مختلف تولید شده است.

او با بیان اینکه عارضه‌ای که ویروس کرونا ایجاد می‌کند اصلا قابل مقایسه با عوارض واکسن‌ها نیست، افزود: درصد عوارض واکسن‌ها می‌تواند متفاوت باشد واین بی اعتمادی تنها به دلیل تبلیغات فضای مجازی است که افراد سودجو درباره ویروس کرونا اظهار نظر می‌کنند، بدون آن که اطلاعاتی درباره آن داشته باشند، نظر خود را به مردم القا می‌کنند.

مرادبیگ بیان کرد: واکسن دارای عوارض خفیفی اعم از تب، دست درد و بی حالی است اما باعث سرفه و تخریب ریه نمی‌شود و این در حالی است که خود ویروس آنقدر شدت دارد که می‌تواند عوارض خطرناکی مانند درگیری ریه ایجاد کندو حتی منجر به مرگ شود.

او تصریح کرد: تخمین زده می‌شود تمام واکسن‌ها تا حدود ۹۰ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهند و همین دلیل به تمام سالمندان توصیه می‌شود که حتما تزریق واکسن را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار