فرماندار شهرستان ممسنی با اشاره به حریق گسترده در منطقه جنگلی و کوهستانی این شهرستان گفت: پس از ۳۰ ساعت آتش در این منطقه مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی با اشاره به شروع آتش‌سوزی در منطقه جنگلی و کوهستانی شهرستان ممسنی از ساعت ۱۲ روز دوشنبه، گفت: پس از ۳۰ ساعت تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی آتش مهار شد.

او با بیان اینکه هنوز درباره میزان خسارت و علت حادثه نمی‌توان نظر دقیقی داد، افزود: در ساعات اولیه با تلاش نیرو‌های امدادی آتش یک بار مهار شد، اما به دلیل شدت باد دوباره شعله کشید.

فرماندار ممسنی با بیان اینکه از شهرستان‌های اطراف از جمله کوهچنار نیز برای کمک به منطقه اعزام شدند، افزود: قرق‌بانان منابع طبیعی، نیرو‌های مردمی و حامیان طبیعت، دهیاران و اعضای شورا‌ها از همه نقاط برای مهار آتش همت و همکاری کردند.

ایوبی با اشاره به اینکه پایش پس از مهار یکی از اولویت‌های مهم است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی در منطقه  مشغول رصد و پایش هستند تا از شعله‌ور شدن مجدد آتش مطمئن شوند.

او با بیان اینکه آتش به اندازه‌ای بود که در دو نوبت درخواست بالگرد از مرکز استان شد، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و گرمای هوا امکان حریق دوباره در این منطقه و دیگر نقاط وجود دارد که در این راستا باید مناطق مستعد به دقت رصد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار