۳۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده می شود

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۳۰۰ واحد از مسکن‌های ملی در سه پروژه زنجان تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سعید شاهین‌ فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سطح استان ۱۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی مسکن ملی وجود داشت که تعیین تکلیف شده‌اند و تماما واریزی مرحله اول را داشته و تخصیص پروژه نیز شده‌اند.

با این وجود شش مرحله قرعه‌کشی در این باره انجام شده و زمین‌هایی که در اختیار دولت بود به شکل عادلانه با قرعه کشی توزیع شده است.

او افزود: قریب به ۱۰ هزار واحد از مسکن ملی در استان زنجان پیمان سپاری شده است که در حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد شروع و اتمام فنداسیون را دارند و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حد اسکلت قرار دارد و بعضی از واحد‌ها نیز حتی به کار‌های نازک‌کاری رسیده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: در پروژه‌های ۷۴۴ واحدی کوی نصر و M۶ کوی زنگان پیمانکاران دستور کار گرفته‌اند تا پایان شهریور بتوانند تعدادی از واحد‌ها را تحویل دهند، اما بازار آشفته سیمان و فولاد مانع از این امر شد اما با این وجود برنامه زمان‌بندی تحویل این واحد‌ها تا پایان سال اعلام شد و مقرر است تا ۳۰۰ واحد تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

او گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان توسط متقاضیان برای مسکن ملی واریزی انجام شده است این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد متقاضیان نیز واریزی دوم را داشته‌اند، با این حال ۵ مورد از پروژه‌ها در مرحله دوم و ۵ مورد از پروژه‌ها در مرحله‌آخر واریز وجه قرار دارند.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه متقاضیانی که سه مرحله واریز وجه را انجام داده‌اند حداقل تا پایان سال جاری واریز دیگری برای مسکن ملی نخواهند داشت، بیان کرد: در طول مدت مذکور تسهیلات پرداخت خواهد شد و در این مدت پروژه به پیشرفت قریب به ۷۰ درصد نزدیک خواهد شد؛ که این امر کمک کننده به متقاضیان خواهد بود تا بتوانند هزینه لازم برای اقساط بعدی را تامین نمایند.

او با تاکید بر اینکه افرادی که فیش زمین دارند به هیچ وجه فیش خود را نفروشند ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع خردی که در جریان‌های کاذب فرضا برای خرید و فروش فیش زمین به کار می‌گرفته شد وارد چرخه اقتصادی صحیح در مسکن ملی شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است تاکید کرد: در این بین خریداران بسیار بیش‌تر از فروشندگان ضرر خواهند کرد چراکه امکان صدور سند به نام غیر از متقاضی وجود ندارد با این حال خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در استان‌های همجوار در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه دادستان زنجان به موضوع ورود کرده تا مانع از خرید و فروش امتیاز مسکن ملی زنجان در شهر‌های دیگر شود، گفت: مقرر شده تا با املاک‌داران متخلف برخورد و اقدام به پلمپ این واحد‌ها شود.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: مسکن ملی ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.