نخست وزیر ارمنستان از آمادگی کشورش برای شرکت در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با حضور در نشست دولت از آمادگی این کشور برای حضور در عالی‌ترین سطح گفتگو‌ها درباره تعیین وضعیت منطقه قره باغ خبر داد.

وی ادامه داد: ارمنستان برای شرکت در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ آمادگی دارد.

پاشینیان در ادامه اظهارات خود به موضوع علامت گذاری مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بار‌ها و بار‌ها برای این کار اعلام آمادگی کرده ایم.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه ضمن ارزیابی مثبت برای از سرگیری فعالیت گروه کاری سه جانبه در ارتباط با رفع محاصره زیر ساخت‌های منطقه‌ای در مسکو که از سوی آلکسی اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه، مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان و شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان صورت گرفته است، ابراز خرسندی کرد.

پس از آن که نیرو‌های جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از اراضی ارمنستان را در منطقه مرزی دو کشور اشغال کردند، فعالیت گروه کاری سه جانبه متوقف شده بود و در نهایت نخستین نشست گروه کاری سه جانبه در سطح معاونان نخست وزیر دولت‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بهمن ماه سال گذشته در مسکو برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار