رصد مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان هدف دیدار پاشینیان با دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی

نخست وزیر ارمنستان به منظور رصد مناطق مرزی کشورش و جمهوری آذربایجان با دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دفتر مطبوعاتی نخست وزیر ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با هدف رصد مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان با استانیسلاو زاس دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار و گفتگو کرد.

استانیسلاو زاس، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در این دیدار با تاکید بر این موضوع که سازمان پیمان امنیت جمعی بدقت اوضاع در مناطق مرزی جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رصد می‌کند، گفت: تنش‌های موجود در مرز‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان عملی شدن توافق صلح میان رهبران آن‌ها با وساطت روسیه را مشکل‌تر می‌کند.

وی در ادامه به ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای حل اختلافات مرزی موجود میان باکو و ایروان، تاکید کرد و گفت: دفاع از تمامیت ارضی کشور‌های عضو مهمترین اولویت این پیمان نظامی محسوب می‌شود.

تقاضای دولت ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان یکی از اعضای آن برای مداخله و حل و فصل اختلافات ارضی باکو و ایروان بی پاسخ مانده است و از این رو سفر زاس به ارمنستان به عنوان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در حالی صورت می‌گیرد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان از چند ماه قبل به سمت مناطقی از خاک ارمنستان در بخش مرزی دو کشور پیشروی کرده و مستقر شده اند.

در ادامه این دیدار طرفین به بررسی امکان یافتن راه حل مسالمت آمیز بمظنور پایان بخشیدن به تنش‌های مرزی نیرو‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، حفظ تمامیت مناطق تحت نفوذ سازمان پیمان امنیت‌جمعی و ریاست دوره‌ای ارمنستان در این پیمان را که از پاییز آغاز می‌شود پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار