شور و شعور حسینی مردم قم در عاشورای ۱۴۰۰

آیین سوگواری عاشورا در بزرگداشت مقام والای اسوه صبر و ایثار ،امام حسین (ع)در شهر‌ مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هم زمان با عاشورای سید و سالارشهیدان جای جای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور بانوی کرامت  در این روز حزن انگیز حال و هوای دیگری دارد و کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام حسین علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

از مدتها پیش تمام شهر سیاه پوش   شهادت  سید و سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان است،شور حسینی مردم قم در سایه شیوع کرونا همچنان پا بر جاست؛ این جا برای ابراز ارادت به سالار شهیدان هر خانه یک حسینیه است.

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت دسته روی خیابان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دسته‌های عزاداری از برپایی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران محروم هستند و به توصیه ستاد ملی کرونا هم اکنون در محل هیئت و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حال عزاداری هستند.

مردم شهر قم دیشب و امروز در فضاهای روباز  حرم حضرت معصومه (س) به عزاداری پرداخته و  به یاد مصائب سیدالشهدا (ع) و سقای تشنه لب، حضرت ابوالفضل (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند و  مصیبت شهادت امام حسین (ع) را به بانوی کرامت (س) تسلیت گفتند.

شور و شعور حسینی مردم قم در عاشورای حسینی

شور و شعور حسینی مردم قم در عاشورای حسینی

مراسم عزاداری در مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران، تکایا، بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی با شور وصف ناپذیری در حال برگزاری است و سخنرانان در این مجالس به بیان ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) و هدف قیام این امام معصوم می‌پردازند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در روز عاشورای حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار آزادگان جهان،حضرت اباعبدالله الحسین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نشان می دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار