برجی گفت: ۱۵ بخش راکد و غیر فعال بیمارستان امام علی سرابله در طول یکسال گذشته دوباره راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،میلاد برجی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) سرابله گفت: با شیوع ویروس کرونا بیمارستان امام علی سرابله پذیرای بیماران مبتلا به کرونا از شهرستان های:پ چرداول، هلیلان و سیروان بوده که در این راستا از ارائه خدمات مناسب هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته و بیماران مبتلا به کرونا پس از بهبودی به آغوش خانواده‌های خود بازگشته اند و در این مدت تعداد ۲۰ نفر فوتی نیز داشته ایم.

او اضافه کرد: طی ۲۰ ماه گذشته در راستای خدمات رسانی ارزشمند به مردم تجهیزات و امکانات مناسبی با پیگیری به بیمارستان ارسال شده و برای بستری کردن همه بیماران و مراجعان قسمت‌هایی از بیمارستان به بخش بستری بیماران کرونایی اختصاص دادیم و تا جاییکه در شرایط سخت و قرمز بیش از ۷۰ تخت برای بستری کرونایی‌ها تهیه و تاکنون هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

برجی یادآور شد: هم اکنون ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام علی سرابله بستری و تمام کادر درمان و پرستاران شبانه روز در حال خدمت رسانی به آن‌ها هستند و از مردم درخواست داریم برای کمک به کادر درمان و حفظ سلامتی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در بیمارستان جهت ملاقات پرهیز کنند.

رئیس بیمارستان امام علی سرابله با ذکر این نکته که سه شهرستان چرداول، هلیلان و سیروان از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند، افزود: از سال گذشته تاکنون ۴۰ هزار نفر به اورژانس و همچنین ۱۹ هزار نفر به درمانگاه تخصصی مراجعه کرده اند.

برجی اضافه کرد: ۱۳ پزشک متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در بیمارستان امام علی سرابله فعالیت دارند و بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی؛ داخلی، کودکان، زنان و زایمان، قلب، بیهوشی، روان، اطفال، جراحی عمومی و زایشگاه با مجموع کادر ۷۹ نفر به مردم خدمات مربوطه انجام می‌دهند.

او از راه اندازی و احیای ۱۵ قسمت راکد این بیمارستان در یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: بخش مراقبت‌های ویژه از قسمت‌های غیر فعال بود که با پیگیری‌های مدیریت بیمارستان و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با مساحت ۱۸۵ متر مربع و ظرفیت ۱۲ تخت ارتقا پیدا کرد که مجموع تخت‌های بیمارستان به ۶۷ تخت رسیده و ۳۲ درصد رشد داشته است.

برجی دیگر بخش‌های راه اندازی و احیا یافته را راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز و اتصال آن به سیستم سانترال اکسیژن بیمارستان با توجه به وضعیت کرونا، بهسازی واحد مدارک پزشکی، بهسازی فضای درمانگاه، ایجاد بخش مراقبت‌های ویژه، بهسازی و راه اندازی بخش استرالیزاسیون مرکزی، بهسازی و راه اندازی بخش رخت شویخانه و اتاق سرور بیمارستان، بهسازی و آماده سازی بخش سی تی اسکن، بهسازی و راه اندازی انبار دارویی و تجهیزات، راه اندازی سالن کنفرانس، بهسازی تصفیه خانه عنوان کرد.

بهسازی و راه اندازی جایگاه جفت و مسیر دسترسی به جایگاه، بهسازی و استانداردسازی پد فرودگاه بالگرد، بهسازی و راه اندازی تلفن خانه و سیستم پیجر و کد‌های بحران، اجرای زیرساخت‌های راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز و امکانات رفاهی در جهت تکریم ارباب رجوع و پرسنل بیمارستان از دیگر مواردی بود که برجی به آن‌ها اشاره کرد.

او همچنین تاکید کرد: دستگاه سی تی اسکن از نیاز‌های ضروری و فوری شهرستان چرداول است که با پیگیری‌های صورت گرفته، معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان موافقت کرده که یک دستگاه ct scan را با ظرفیت ۱۶ اسلایس در اسرع وقت در اختیار این بیمارستان قرار دهد که بستر‌های لازم برای نصب و راه اندازی آن فراهم شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.